Magyarul flörtölnek az észtek
A még 2010-ben megrendelt, harmincnyolc járműből álló flotta utolsó példányát is leszállította a Stadler. A sávjci cég ismét előszállítással, a szerződésben szereplő határidőnél 240 nappal előbb teljesítette a projektet. A beszerzéssel az Elron az egyedüli társaság Európában, amely kizárólag Flirt (dízel és villany) motorvonatokból álló flottát üzemeltet.
Az Elron összesen harmincnyolc motorvonatot rendelt: tizenkét három-, és hat négyrészes villamos; továbbá nyolc három- és hat négyrészes dízel Flirt közlekedik. Forgalomba állásuknak köszönhetően az utasforgalom átlagosan negyvenöt százalékkal nőtt. Kedvezőek az üzemeltetési tapasztalatok is: az üzembe helyezés óta a járművek összesen 1,2 millió kilométert futottak, rendelkezésre állásuk 99,5 százalék körül alakul. Működtetésük jelentős megtakarítással is jár: a dízel motorvonatok fogyasztása lényegesen alacsonyabb az eddig használt típusokénál, a villamos motorvonatok pedig a fékezéskor visszatáplálással érnek el jelentős megtakarítást.
Az 1520 milliméteres nyomtávú pályán közlekedő motorvonatok – a nagy űrszelvényt kihasználva – Európa legszélesebb ilyen járművei a maguk 3500 milliméteres kocsiszekrényeikkel. Az időjárási körülményeknek megfelelő üzemeltetés tapasztalatait a gyár Finnországba és Norvágiába szállított vonataival szerezte meg a gyártó. A dízel motorvonatokban a világon elsőként alkalmazták a szuperkondenzátort, amivel dinamikusabb gyorsítás és jelentős energiamegtakarítás érhető el – áll a gyár sajtóközleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!