Magyar Vasút, 12. szám: ez sem tucatlap!
Egyeskocsi, déli körvasút, a vasútvillamos indulása, meg a Biden-terv. Vasúti olvasnivaló, papíron: tizenkettedik lapszámánál tart a kéthetilap.
- Tóth Szabolcs, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. augusztusban kinevezett vezérigazgatója a társaság utasforgalmáról és járműbeszerzéseiről, a közösségi közlekedés versenyképességéről, a támogatások rendszeréről, továbbá a városi közlekedés jövőjéről adott interjút.
- Újabb fázishoz érkezett a tram-train projekt, elkezdődött a járművek tartampróbája.
- Eldőlt, hogy Ausztriában elsőbbséggel kezelik az egykori Bécs–Pest fővonal osztrák szakaszra eső részének teljes kiépítését. Tavasszal el is kezdődött a hátralevő munkák kivitelezési tervezése. Ezáltal megnő az útvonal kapacitása, diverzifikálódik Bécs, Pozsony és Budapest térségének vasúti összekötése.
- A Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expót és Világtalálkozót Áder János köztársasági elnök fővédnöksége mellett november 29. és december 5. között rendezik meg a Hungexpo területén. A fenntarthatósági világeseményt a Keleti pályaudvaron bemutatott, MÁV 470 sorozatú, felmatricázott Taurus mellett további két Traxx villamos mozdony is hirdeti majd az év végéig.
- A Stockholm–Hamburg viszonylaton jelenleg még csak a Snälltåget magánvasút üzemeltet éjszakai járatokat. Hamarosan azonban a svéd államvasút SJ is indít vonatokat a két város között, méghozzá állami támogatással. A magánvasút szerint ez nem jelent mást, mint a piac aláásását.
- Kis híján 8500 kilométernyi metró- és villamoshálózat 49 városban – ebből hozzávetőlegesen ötszáz kilométer 2021 első fél évében nyílt meg. Harminchatezer kilométernyi nagy sebességű hálózat, ezek Kína számai. Mindeközben lassanként az Egyesült Államokban is teret nyer a vasúti személyszállítás: 66 milliárd dollárt költenének rá.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!