Lufthansa-bevásárlások: Airbus is, Boeing is
A Lufthansa felügyelőbizottsága ötvenöt A350-900-as beszerzését hagyta jóvá, ebből huszonöt fix megrendelés harminc pedig opció. Ugyancsak fontos részlete az üzletnek, hogy a légitársaság a rendelések meghatározott részét a 350-es majdani hosszabb, nagyobb befogadóképességű változatára, a 350-1000-esre változtathatja.
Mint arról beszámoltunk, az Airbus új szélestörzsű, nagy hatótávolságú utasszállítója nyáron szállt fel először, és hamarosan várható a második példány bekapcsolódása a tesztprogramba. Az Airbus számára a német társaság döntése azért fontos, mert a Lufthansa az európai gyártó gépeinek legnagyobb üzemeltetője, 231 géppel, ráadásul 232 további Airbusra van fix megrendelése vagy opciója a légitársaságnak, amely a teljes egyfolyosós középhatótávolságú flottáját a 320-as gépcsaládra építi.
A teljes Lufthansa-csoport (amelyben benne van például az Austrian, a Swiss és még jónéhány más légitársaság) még impozánsabb Airbus-számokat tud felmutatni: 397 forgalomban lévő és 535 megrendelt illetve opciós lekötésű példányt.
A német légitársasági óriás ugyanakkor a konkurenstől is beszerez gépeket: egy kategóriával a 350-es fölött a Lufthansa bejelentette, hogy 400 üléses nagyhatótávolságú flottáját a Boeing 777-9X-re alapozza. Ez a gép a jelenlegi 777-esek alaposan továbbfejlesztett, új hajtóművel repülő változata lesz, és programjának beindítását éppenséggel a 350-esre adandó válaszként forszírozták az amerikai gyártónál a légitársaságok.
Kétségtelen, hogy az amerikai gyártó pozíciója a legnagyobb európai társasági csoportnál jóval gyengébb, mint az Airbusé, a Lufthansa Group teljes flottájában mindössze 93 gép repül a Boeingtől. Ugyanakkor a Swiss számára ugyancsak most hagyott jóvá 777-es megrendeléseket a Luhthansa Group vezérkara.
A 777X-sorozatból a légitársaság illetve a csoport a friss hírek szerint 34 példányt rendel, ezzel a Lufthansa lesz a típuss kibocsáőtó légitársasága, egyébként a 9X programjának formális beindítása még hátra van, de a német csoport elkötelezettsége mellett biztosra is vehető. Ugyanakkor megfigyelők arra következtetnek, hogy ezzel az üzlettel a Boeing egy másik saját típusának a végjátékát vetíti előre.
A Jumbo új, meghosszabbított változata, a 747-8-as utasszállítóként (Intercontinental) ugyanis egyelőre a Lufthansánál repül csak, és kétséges, hogy a németek végül átveszik-e az összes korábban megrendelt 747-8-asukat, a mostani nyolc mellett plusz tizenegyet: a 777X sorozat ugyanis tulajdonképpen azt jelenti, hogy a Boeing egy sokkal gazdaságosabban üzemeltethető kéthajtóműves repülőgépet ajánl a saját négyhajtóművesei helyett is.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!