Lufthansa: a hagyományosok piacvezetője Magyarországon

iho   ·   2014.02.20. 10:00
cim2

A Lufthansa Group négy társasága a magyar piac 20,7 százaléka

A Lufthansa Csoport bejelentése szerint a légitársaság 2013-ban újabb növekedést ért el a magyar piacon. A vállalat a tavalyi évben összesen 1 millió 17 ezer 994 utast szállított, ami 4,4 százalékkal több, mint az előző évben. Különösen a Swiss teljesítménye figyelemre méltó, 12,2 százalékos bővülést mondhat magáénak, de a Lufthansa is több utast szállított, mint az előző évben. Ugyancsak nőtt a magyarországi jegyértékesítés eredménye, a Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4 százalékkal, a Swiss 16 százalékkal, a Brussels Airlines pedig 6 százalékkal több jegyet adott el itthon.

Ezzel a teljesítménnyel a Lufthansa továbbra is piacvezető Magyarországon a hagyományos hálózati légitársaságok között, állapítja meg a csoport közleménye. A légitársaság 20,7 százalékos piaci részesedése 0,5 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg a Lufthansa Csoport 36,8 százalékos eredménye 2,3 százalékpontos növekedést jelent.

Mind a Lufthansa légitársaság mind a Lufthansa Csoport megőrizte 2013-ban megszerzett piacvezető helyét az észak-amerikai útvonalakon, és a foglalások alapján további növekedésre számít: a 2014. január és április közötti időszakban a társaság 27,7 százalékos piacrésze 6,5 százalékponttal, míg a Lufthansa Csoport 37,8 százalékos eredménye 5,6 százalékponttal több, mint az előző év hasonló időszakának teljesítménye.

Antal Gábor lett a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője

A Lufthansa bejelentette, hogy 2014. január 1-jétől Antal Gábor látja el a Lufthansa Csoport négy légitársaságát képviselő budapesti iroda vezetését. A szakember így a Lufthansa, a Swiss International Air Lines, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines hazai jegyértékesítéséért és működéséért felel majd.

Közgazdász diplomájának megszerzése után Antal Gábor 1978-ban az ARTEX Külkereskedelmi Vállalatnál kezdte pályafutását. Tíz évvel később csatlakozott a Lufthansához, ahol a foglalástól a key account manageri területig az értékesítés valamennyi szakaszában dolgozott. 1991-ben ő felelt a Lufthansa vezetéstámogató rendszerének (MSS) magyarországi bevezetéséért. 1993-ban a Miles & More törzsutasprogram elindítását irányította Magyarországon és Litvániában. 1999-ben projektvezetőként felügyelte a lufthansa.hu webhely kialakítását. 2003-as key account manageri kinevezését követően a kitűzött értékesítési célok eléréséért, az árbevétel maximálásáért, az ügyfélportfóliók fejlesztéséért és kezeléséért, a szerződéses tárgyalások lebonyolításáért és az értékesítési megállapodások végrehajtásáért felelt. 2007-ben a Lufthansa magyarországi értékesítési igazgatójává léptették elő, majd a rá következő években részt vett a Swiss és az Austrian Airlines integrációjában és azok értékesítési feladatait is átvette. E pozíciójában három légitársaság értékesítési feladatait irányította, törekedve piaci részesedésük és árbevételük növelésére.

2011-ben Antal Gábor a Magyarországon jelen levő légitársaságok képviseleteinek szövetsége, a BARIH elnökhelyettese volt, 2008-ban és 2010-ben pedig a Star Alliance nemzeti irányítóbizottságának elnöki, illetve alelnöki pozícióját töltötte be.

Új menetrend, nagyobb kapacitás Budapest és Brüsszel között

A Brussels Airlines bejelentette, hogy a 2014-es nyári menetrendben új időpontokban közlekednek a légitársaság járatai Budapest és Brüsszel között. Az első járat reggel 6:30-kor indul Budapestről, míg az utolsó járat 20:50-kor száll fel Brüsszelből Budapest irányába. Ezzel a légitársaság egyrészt lehetővé teszi a politikusok, üzletemberek és turisták számára, hogy akár egy nap alatt megjárják a belga fővárost, másrészt elérhetővé teszi a légitársaság számos csatlakozását Észak-Amerikába, illetve húsz afrikai célállomásra, továbbá számos európai reptérre (Madrid, Barcelona, Bilbao, Malaga, Manchester, Birmingham, Koppenhága, Stockholm, Oslo) kínál optimális átszállást.

A nyári menetrend életbe lépésétől a légitársaság egy gépe Budapesten éjszakázik, ez teszi lehetővé a korai indulást, továbbá szeptembertől a Brussels Airlines Airbus A319-es gépek közlekedtetésével harminc százalékkal növeli kapacitását a belga és a magyar főváros között.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.