LOT-toborzó az amerikai járatokra, készül az első MAX
Megkezdte a lengyel LOT légitársaság a magyar személyzet felvételét a jövő májusban Budapestről New Yorkba és Chicagóba induló járatokra – mondta Adrian Kubicki, a társaság szóvivője pénteken Budapesten.
A tervek szerint a LOT összesen hatvanöt magyar légiutaskísérőt vesz fel, őket a LOT saját leányvállalata fogja foglalkoztatni és a Budapestről induló tengerentúli járatokon fognak szolgálatot teljesíteni. A szóvivő elmondása szerint a járatok foglalási adatai az ütemtervnek megfelelnek, a legtöbb foglalás 3-4 hónappal az első indulás előtt érkezik be, ezért még túl korai a konkrét számokról nyilatkozni.
A társaság ezzel is kifejezi elköteleződését a magyar piac iránt. Mint a szóvivő kifejtette, a LOT korábban is jelezte, hogy aktív szereplő akar lenni a kelet-közép-európai piac konszolidálásában, de nem légitársaságok felvásárlásával, hanem új bázisok nyitásával.
Mint azt a jövő évi atlanti járatnyitások bejelentésekor megírtuk, a LOT a hagyományos légitársaságok közül a térségben (az Austriant leszámítva) a legerősebb és a legdinamikusabban fejlődik. A maga fiatal és egyre erősödő flottájával – 2019-re a 787-esek száma már tizenkettő lesz! – láthatóan tényleg ki akarja terjeszteni a kelet-közép-európai térségben a hálózatát, és valóban dominanciára törekszik.
Ennek egyik jele, hogy a LOT épp most tette közzé a géppark modernizálásának újabb állomását: a Boeing megkezdte a társaság első 737 MAX 8-asa összeszerelését. A kéthajtóműves közepes hatótávolságú utasszállító új változatának ez a példánya a tervek szerint decemberben érkezik meg Varsóba, jövő évben teljesíti első járatát 186 utasra berendezve a lengyel főváros és London között. Ezekből egy éven belül még ötöt vesz át a légitársaság, tehát a kétfolyosós Dreamlinerek beállítása mellett a keskenytörzsű flotta is megújul. A LOT dinamikájára jellemző, hogy a légitársaság eddig idén tizenkilenc új járat nyitását jelentette be, többek közt Varsóból Los Angelesbe, Newarkra és Asztanába, Krakkóból pedig Chicagóba.
A mostani tájékoztatón Adrian Kubicki nem zárta ki annak a lehetőségét sem, hogy Budapestről úgynevezett ráhordó járatokat indítanak a régióba. A gépeket már megrendelték, és további tengerentúli útvonalakat is vizsgálnak Budapestről keleti és nyugati irányba egyaránt. Argentína, Dél-Korea és Kína „figyelemreméltó célország”, de még túl korai lenne bejelentést tenni, nyilatkozott a szóvivő.
Még egy érdekes „jószolgálati gesztus” a LOT részéről, amiről a Budapest Airport számolt be: egy magyar egyetemi hallgató, Pálfi László tavasszal nyert egy kétszemélyes repülőjegyet egy német légitársasággal tengerentúli utazásra, amit sajnos már nem használhat fel: időközben megszűnt az Air Berlin, amivel repült volna. A lengyel légitársaságnak köszönhetően mégis utazhat, ráadásul valódi fejedelmi kiszolgálásban lesz része. A LOT ugyanis business osztályú jegyre cserélte a majdnem füstbe ment nyereményét.
Adrian Kubicki személyesen adta át a mégis szerencsés nyertesnek a légitársaság new yorki útra szóló voucherét a Budapest Airport kereskedelmi igazgatójával, Kam Janduval közösen. A repülőtér az utazás idejére ingyen parkolást és elsőbbségi biztonsági ellenőrzést (fast track) ad a szerencsés utasnak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!