Leszorított a buszsofőr, mert... Csak

Vörös Attila   ·   2016.03.03. 21:15
69dgy1

Btk. 234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Szerdán délután fél öt körül kerékpárral közlekedtem a Dózsa György úton a Puskás stadion felől a Lehel utca irányába, amikor a Városligetnél úgy előzött meg a BPO 439-es rendszámú, 30A jelzésű csuklós Ikarus, hogy a sofőr a sávba való visszatértében erősen rámhúzta a járművet majd azzal a lendülettel beállt a Damjanich utcai megállóba – engem az út szélénél levő padkának kényszerítve. Az oldaltávolság jóval fél méteren belül volt, aki ült már biciklin, el tudja képzelni milyen az, amikor ilyen közel megy el mellette egy ennyire nagy jármű, ami ráadásul csuklós és a hátsó fele még egy kicsit imbolyog is.

Amikor elém kerül egy busz, általában nem előzöm vissza, úgyis ő a gyorsabb, megvárom az utascserét, aztán hadd menjen. Most nem ezt tettem, amíg a megállóban állt a busz, elé kerültem és kérdően néztem a sofőrre. Ő hevesen a Városliget felé mutogatott. Megvolt tehát a szemkontaktus, szavak sem kellettek ahhoz, hogy megbeszéljük, nem véletlen történt, ami történt.

Tehát. Az volt a bűnöm, hogy a 2×3 sávos Dózsa György úton mertem – amúgy teljesen szabályosan – biciklizni? Sajnos nincs dashcamem, ha valaki érdemben ki szeretné vizsgálni az esetet, annak a térfigyelő kamerák felvételei maradnak. A ligetben nincs megfelelő párhuzamos (bicikli)út, pláne nem terhelném a kutyásokat, sportolókat, sétálókat azzal, hogy átdöngetek köztük biciklivel. Hiszen ez nekem közlekedési eszköz, nem jódolgomban biciklizgetek csúcsidőben a város közepén, félórás utamon a Városliget mellett elmenni mondjuk három percet szánok a piros lámpákkal együtt.

A Dózsa György út a Városligetnél, itt szorított le először a buszsofőr (kép: Google)

Na mindegy, haladtam tovább, amikor újra hallottam magam mögött a busz zaját. Az előző eset ismétlődött meg, bár számítottam rá, így már nem ijedtem meg. Az már inkább aggodalomra ad okot, hogy ilyen pszichéjű sofőrt alkalmaz a BKV. Hogy kaphatja meg valaki az engedélyeket egy ekkora jármű vezetésére, ha ennyire zavarja, hogy rajta kívül mások is használják az utat? Ráadásul buszt vezet a fedélzetén rengeteg utassal. Döbbenetes, hogy ilyen időzített bombákat alkalmaznak a közösségi közlekedésben, ilyenkor érződik igazán, mekkora szükség lenne arra a rengeteg remek munkaerőre is, aki már Nyugat-Európában vezet sokszoros bérért.

A BPO 439 sofőrje talán elfelejtette azt a másfél évvel ezelőtti esetet, amikor a 133-as busz leszorított egy biciklist a Thökölyn? Annak a birngásnak nem volt szerencséje és helye kitérni, ő az elsodrása miatt súlyos sérüléseket szenvedett. Az a sofőr hiába védekezett, hogy nem vette észre, nem látta, végül kirúgták. Több biciklistától értesültünk olyan történetekről, hogy egy-egy leszorítás után a BKV–BKK páros azzal pipálta ki a panaszukat, hogy megkérdezték a buszsofőrt a történtekről, aki nem emlékezett az esetre.

És hogy legyen pozitívum is: csütörtökön a Soroksárin a közös busz–kerékpársávban a 23E sofőrje olyan oldaltávval került ki, hogy öröm volt nézni! Ő talált helyet a másik két sávban a buszának.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek