Lendületben az Eurotunnel
Az Eurotunnel bevétele az idei év első felében alig maradt el a négyszáz millió eurós álomhatártól. A biztató eredmény elsősorban a kamionforgalom szintén huszonkét százalékos növekedésének tudható be. Az autószállító ingaszerelvények öt százalékkal több gépkocsit szállítottak át a La Manche csatorna alatt, a személyforgalomért – jelenleg még monopolhelyzetben – felelős Eurostar három százalékkal több utast csábított vonataira.
„Rendkívül biztatóak az első félévi eredmények – mondta Jacques Gounon, az Eurotunnel elnök-vezérigazgatója – úgy növekszik a forgalmunk, hogy nem kell áldozatot hoznunk tarifáink csökkentésével. A vasúti áruszállítás fejlődése további növekedés és új lehetőségek forrása lehet.”
A Csalagúton áthaladó tehervonatok árutonnában mért teljesítménye huszonegy százalékkal növekedett, 16 százalékkal több menetvonalat értékesítettek az elmúlt hat hónapban. Kezdenek visszatérni az ipari megrendelők a környezetbarát vasúti fuvarozáshoz, ez a Webtrains.net szakportál elemzése szerint a francia vasút nehézkesen induló, de lassan lendületbe jövő liberalizációjának köszönhető.
Pozitív hatást gyakorolt az Eurotunnel pénzügyi mérlegére a 2009-ben alapított áruszállító leányvállalat, az Europorte tevékenysége. Az új megrendeléseknek, valamint a brit GBRf vasúttársaság felvásárlásának és fúziójának köszönhetően az Europorte bevétele elérte a 72 millió eurót.
A 2011-es fejlődést követően a kamionforgalom tekintetében 37 százalékos, a személyszállításban pedig mintegy ötven százalékos piaci részesedést tudhat magáénak az Eurotunnel a Franciaország és Anglia közötti közlekedésben. Két éven belül megjelennek a Csalagútban a német DB nagysebességű személyvonatai, és bővíti hálózatát az Eurostar is, ami tovább javíthatja a vasút piacvezető pozícióját.