Közbeszerzésen az 1-es hosszabbítása

iho   ·   2013.05.24. 15:30
00

Az első szakaszra (Kerepesi út–Bécsi út felújítása) már fut a közbeszerzés, a villamosjárat déli hosszabbításával egy időben azonban a pálya és a megállók korszerűsítésére is szükség van. A vonal másik feléhez hasonlóan megújulnak a megállók is a Hős utcától a Közvágóhídig, és azonos paraméterek alapján épülnek ki az új, Fehérvái útig tartó szakaszon is. A peronmagasság egységesen 26 centiméter lesz a sínkorona fölött, a Nádorkerti útnál és a Budafoki útnál az aluljáró lépcsői mellett liftek, a Közvágóhídnál rámpák épülnek. Emellett megújulnak a perontetők, a hangosító berendezések, a padok, a támaszkodók, a hulladéktárolók és az utastájékoztatás is.

Az 1-es villamos végállomásának közelében a kétezres évek elején<br>(forrás: VEKE)

A már meglevő pálya több helyen korszerűsítésre szorul. A Kőbányai út kereszteződését az eddigi enyhén íves helyett egyenesre cserélik, szintén átépül a Mester utcai átszelés. Új forgalmi vágánykapcsolatot helyeznek el az Elnök utcánál, a Soroksári úti híd és a Közvágóhíd között dilatációs szerkezetet helyeznek el.

A Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti 3,2 kilométeres új szakaszon a Nádorkerti útnál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom útnál és a Fehérvári útnál épül új megálló. Visszafogási lehetőség a Budafoki útnál készül. Az új pálya építésénél a jelenleg érvényben levő ötven kilométer per órás sebességkorlátozás alól felmentést kérnek, a Rákóczi hídon hatvannal mehetnek a villamosok. A Szerémi úton és a Hengermalom úton füves burkolatú pálya épül. Az új pályán új villamosok is közlekednek majd: a kiírt, majd háromszor halasztott villamosprojekt egy része a majdan itt járó, 52-56 méteres kocsikról szól.

(forrás: BKK)

A tenderre az ajánlatokat július 4-ig tehetik meg, szerződéskötésre nyár végén kerülhet sor, az építési munkák várhatóan 2014 tavaszától 2015 első félévéig tartanak majd. A kivitelezés az 1-es, 3-as villamosvonalak fejlesztéséről szóló projekt része, amely 6,08 százalék önrész mellett 93,92 százalék uniós támogatásból valósul meg, összesen mintegy 41 milliárd forintból.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.