Kortrijk 2011: Német gyártók
MAN
Az MAN standján a jól ismert buszokat láthattuk, de a felszín alatt találhattunk pár újdonságot.
A Lion's City szóló, 12 méteres változata Euro VI-os motort kapott, a városi buszok közül elsőként. A 320 lóerős, D20-as motor EGR és SCR együttes alkalmazásával teljesíti a szigorú normát. Ennek az utastérben látható a következménye, az AdBlue tartály helyigénye miatt két ülés dobogóra került a második ajtó mögött. A peronrészt a korábbi modellekhez képest hátrébb helyezték. A 34 ülő utas mellett 49 álló utast tud szállítani a busz.
A Lion's City-családból még a 10,5 méter hosszú M típust állították ki. A kocsit egy EEV normát teljesítő 290 lóerős, D08 motorral szerelték fel. A Red dot design díjas hibrid busz is látható volt. Igaz, nem a kiállítótéren, ugyanis a tesztvezetés egyik járműve volt a szép vonalú Lion's City Hybrid.
A helyközi buszokat a Lion's Regio C képviselte. A C betű a 13 méteres hosszt jelöli. Csomagtere alaphelyzetben 6,8 köbméter, a meghajtásáról egy 360 lovas, D20-as motor gondoskodik.
Egy szolid krómcsíkot kapott homlokfalára a Lion's Coach. A kiállított 12 méteres változat 49 utasát 440 lóerős, 12 literes D26-os motor repítheti távoli céljuk felé.
A Neoplan a Starlinert és a tavaly bemutatott Skylinert állította ki.
A Skyliner igen impozáns emeletes a maga tizennégy méteres hosszával. Az akár 11 köbméteres csomagteréhez két oldalról is hozzá lehet férni, a busz bal oldalán is van egy lengőajtó, ahonnan elérhető a csomagtér. A nagy karosszériát kellően erős, 505 lóerős D26-os motor hozza mozgásba. A szállítható utasok száma 70-től akár 83 főig változhat. A kiállított busz kanyarfényszórókkal és sávtartóval is fel volt szerelve.
A Skylinernél is luxusabb körülményeket kínál a Starliner Individual felszereltséggel. Az üléselrendezés 2+1 soros, az üléstávolságok fejedelmi kényelmet biztosítanak. A 32 utas bőr-szövet üléseken foglalhat helyet. A biztonságról hárombetűs rendszerek garmadája gondoskodik (EBS, MSC, ESP). A 13 méter hosszú változat 13 köbméteres csomagteret kínál, és kevésbé fényűző felszereltség esetén 48–53 ülőhellyel is kérhető.
EVOBUS
A Mercedes standja a kínálat bemutatására fókuszált, minden modellcsaládból csak egy buszt állítottak ki.
Az új Citaróból a kétajtós verziót láthattuk a kiállítótéren, a többi változatot kissé hiányoltuk. Beszálláskor a megszokott Citaro-minőséget kapja az utas. Az utastérben csak az új kapaszkodórendszer jelenti az újdonságot. A sofőr több változásnak örülhet, erről korábban egy tesztvezetés keretében beszámoltunk.
A már csak Törökországban gyártott Travego Euro VI-os motort, GO 250-8 PowerShift váltót és Voith másodlagos retardert kapott. A PowerShift váltó automatizált, nyolc sebességes váltó, kifejezetten turistabuszokhoz fejlesztették ki.
A standon láthattuk még a Sprinter City 77 változatát és az Integrót. Érdekesség, hogy a Sprinter a kis karosszálók körében nagyon népszerű volt, szinte nincs olyan ország Európában, ahol ne építene több kis üzem Sprinter alapokra karosszériát.
A Setra fennállásának hatvanadik évfordulóját ünnepelte. Kiállították az elővárosi S415 NF változatot, az emelt padlós helyközi S416H-t, a turista S416 GT-HD-t, és a felsőkategóriás S416 HDH modelleket.
ViseonA prémiumkategóriás buszokat gyártó Viseon standja picire sikerült. A buszokat csak nehezen lehetett fotózni.
A C széria új, 12 méteres változatát és az LDD14 elővárosi emeletest láthattuk.
A C12HD típus kereken 12 méter hosszú. Háromcsillagos felszereltség esetén az üléstávolság 49, négy csillagnál 44 utas szállítását teszi lehetővé. 400 lóerős D20-as MAN motor mozgatja.
A 14 méter hosszú emeletes LDD14 típust kétajtós elővárosi kivitelben láthattuk. Az emeletes változatnak hazai vonatkozása is van. A busz belső terét az S91-est gyártó Molitus tervezte.