Konzultáció indul a vasútvillamosról
Az üzemeltetéshez vár ötleteket Lázár János.
A beruházásért felelős kormánybiztos, Vásárhely és Makó térséges fideszes országgyűlési képviselője közölte, számos olyan üzemeltetési kérdés van, amiről a leendő használók véleményét kikérve kell dönteni.
Így például várják arra a választ,
- mekkora az érdeklődés az éjszakai járatok iránt;
- csúcsidőben milyen gyakran közlekedjenek a szerelvények;
- szívesen használnának-e a jegyvásárláshoz mobiltelefonos applikációt vagy bankkártyát az utazók.
Felmérik az igényt arra is, hogy a távolabbról ingázók váltanának-e más járműtípusokra is érvényes átszállóbérletet vagy Szegeden és Hódmezővásárhelyen egyaránt érvényes ikervárosi kombinált bérletet.
A kérdőívre a válaszokat július közepéig várják – itt ön is válaszolhat..
A vasútvillamos Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A vasútvillamos vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.
A vasútvillamos vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek majd. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót. A megrendelés értéke 76,5 millió euró, mintegy 27,5 milliárd forint.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!