Komoly bevételektől eshet el a főváros?
A Budavári Önkormányzat nemrég megtiltotta az I. kerület partjánál a szállodahajók kikötését, és a fővárosnak is át kellene gondolnia a több tíz kilométeres part kihasználását – nyilatkozta egy magát megnevezni nem kívánó hajós szakember a Napi Gazdaságnak. Jelenleg évi 200, nagyjából napi húsz szállodahajó közlekedik a Passau–Budapest útvonalon, a főváros kikötőinek kapacitása ennél többet is elbírna. Ha nem sikerül megegyezni (megjegyzendő: a BKK létrejötte óta a partfalak közterület-használati díjából befolyt összeg megháromszorozódott) a konstruktív turisztikai hasznosításban, félő, hogy Budapest helyett Bécs lenne a Duna–Majna–Rajna-csatornán át szinte egész Európából érkező szállodahajók célállomása.
A Nemzetgazdasági Minisztériumban megalkotott Nemzeti Hajózási Stratégia egy Csepel-szigeti központi kikötőhely terveit is említi, azonban a belvárosi kikötők mellett Budapest panorámája, mint turisztikai nevezetesség is szólna, nem is beszélve az emiatt érkező hajók után befolyó napi 6-800 eurós összegről. A BKK szakértői szorgalmazzák, hogy a főváros álljon az ügy mögé, Budapest turisztikai pozíciójának megőrzése érdekében.