Kocúrral hozták a melaszt Hárosra
Szerdán a Petrolsped rakott vonatát állították be az élesztőgyár iparvágányára.
A Háros vasútállomásból kiágazó, a 30a vonal és a 6-os számú főút fölött átívelő iparvágány jelenleg csak a Lesaffre élesztőgyár felé van használatban. A nyomokból sejthető, a szakirodalomból pedig meg is tudható, hogy a XX. században micsoda élet volt itt, az élesztő és szeszgyár mellett üzemelt itt festékgyár, papírgyár, a Budapesti Funérművek, de a Hunyadi laktanyának is egészen hosszú iparvágánya nyúlt le délnek a sziget partja mentén. Mindenki figyelmébe ajánljuk a villamosok.hu oldalon olvasható kiváló cikket a témában!
Az élesztőgyárba a Rail Cargo Hungaria visz rendszeresen melasszal rakott kocsikat vagy akár egész szerelvényeket, ezeket az éjszaka járó tétényi tolatós gépe állítja be. A 40a vonal felújítása alatt ez a tehervonat nappal járt, így számos fotóriportot készítettünk róla. Szintén ekkor váltották le Csörgőre az addigi Bobót, idén szeptember vége óta pedig az RCH saját dízelmozdonyával dolgoznak. Hárosnak korábban saját tartalékmozdonya is volt, 2010-ig általában a 438-as Bobó posztolt itt. Ezzel a géppel jártak ki Nagytétény-Diósdra is a Brenntag vagyipari üzembe.
Az RCH szerelvényei mellett különféle magánvasutak is hoznak tartályvonatokat az élesztőgyárba. Az évek során a CER és az MMV járt itt többször, az utóbbi időben pedig a Petrolsped irányvonataival találkozhatunk az üzemben. Szerdán is érkezett egy petrolspedes rakott szerelvény Hárosra, ezt a vállalat saját mozdonyával, a 742 279-es piros csíkos Kocúrral állították be az iparvágányra. A 30a vonal és a 6-os út fölötti átkeléshez meredeken emelkedő iparvágányon a Kocúrra nyolc rakott kocsit bíztak egyszerre, így három részletben tudták betolni a melaszrakományt a Lesaffre gyárába.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!