Kiszámolták, kitették, megkapták

iho/vasút   ·   2016.07.20. 18:50
esztnif0

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook-oldala viszonylag „aktív hely” a Facebookon. Rendszeresen posztolnak, hirdetnek játékokat, de ezekhez rendszeresen hozzászólnak az olvasók. Tették ezt alábbi esetben is:

„Növekedett az utasszám az esztergomi vasútvonalon

A Budapest–Esztergom vasútvonal utasforgalma mintegy 30 százalékkal emelkedett a felújítás előtti adatokhoz viszonyítva, amely annak is köszönhető, hogy közel 1900 P+R és 580 B+R parkolót létesítettünk a megállók mellett.”

És látható három kép, ezek, amelyeket átvettünk írásunkhoz.

(fotók: NIF Zrt. Facebook-oldala)

Majd jöttek a kommentek, amelyek közül néhányat szerkesztett változatban közlünk:

„Érdekes, nekem egy kalauz pont az ellenkezőjét mondta. Az átadás után volt egy hirtelen emelkedés, azóta viszont az állandó problémák miatt folyamatos a visszaesés.”

* * *

„Pedig a MÁV (vezetősége) mindent megtett az elmúlt közel egy évben, hogy ne akarjunk vonattal utazni. Késések, járatkimaradások rendszeresek, kiszámíthatatlan közlekedés, néha megfagyasztják az utasokat, néha megfőzik, rosszul vagy sehogy sem karbantartott vonatok, éjszakai egy órás fagyoskodások a »mentesítő« járatra várva, semmitmondó „röhögünk mi az arcotokba” válaszok az utaspanaszokra az ügyfélszolgálattól, megállóban maradó utasok helyhiány miatt, brutális tömegek a lerobbant vonatok miatt, és így tovább.”

* * *

„A Budapest–Esztergom vasútvonal utasforgalma mintegy harminc százalékkal emelkedett a felújítás előtti adatokhoz viszonyítva, viszont mintegy harminc százalékkal csökkent a használható vonatok száma. A képen látható Desiro is csak nyomokban található a vonalon, rendszeresek a késések, járatkimaradások, váltóhibák... A harminc százalékkal emelkedett utasforgalmat nem bírja a vonal, mivel nincs megfelelő számú és működőképes vonat, rendszeresek a tömegek és az utazáshoz nem méltó körülmények. A villamosítás helyett érdemesebb lett volna szerelvényekre pályázni és nem »összekukázott«, »múlt századi« vonatokkal megpróbálni megoldani az ésszerű vasúti közlekedést a vonalon. És betartani, betartatni egy olyan menetrendet, ami nem igazodik a megváltozott feltételekhez. Olyan érzése van az utasnak, hogy a NIF a szerelvények vonatkozásában sem kommunikál a MÁV-val. A fenti helyzethez viszonyítva érdekes a NIF marketingje úgy, hogy a villamosítás még csak gyerekcipőben jár!”

* * *

„A Solymár-oldali parkoló hétköznap tele van (100–120 autó). Még jobb lenne, ha nem késnének a vonatok »műszaki okokból«.”

Most akkor kinek van igaza?
A NIF-nek: biztos van olyan tanulmány, ahonnan az adatokat vették.
Kérdezzük meg inkább azokat, akik rendszeresen arrafelé járnak!
Quiz Maker

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek