Kis fővárosi táblaevolúció
Az ötven körüliek még emlékezhetnek a régi megállóhelyi utastájékoztatásra: picurka táblákon feltüntetve a járatszám, a végállomás és az első, valamint az utolsó kocsi indulási ideje – semmi több. Hogy hány percenként is közlekedik az adott járat, ezt alapjában véve a tapasztalat mondta meg, valamint évente kiadott a BKV egy kis könyvecskét a járatok menetrendjével és megállójával, de ez (természetesen) nem volt meg mindenkinek.
Nagyot ugrott az utastájékoztatás a hetvenes években: megjelentek a hatalmas, négyoldalú táblák, minden oldalán egy-egy járattal (és ha kevesebb közlekedett arra, mindenféle fontos információt is közöltek). Ezeken a tréfás kedvű fiatalok legnagyobb örömére minden megállót feltüntettek, kapirgászással (a lakótelepek épülésével elterjedt cilinderzárak kulcsai kitűnőek voltak erre a feladatra) mindenféle viccesnek szánt kifejezést lehetett kreálni az utcák neveiből.
Majd – pedig a rendszer és az alumíniumipar is oly szilárdnak tűnt még – minimalizálták a tájékoztatást, a megállók oszlopain keskeny táblácskák szolgáltattak csupán alapinformációkat az utasoknak. Majd ismét megjelentek a megállónevek, takaros, a járművek színeinek megfelelő (villamos: sárga; busz: kék; troli: piros), lekerekített sarkú téglalap alakú táblákon.
Költségtakarékossági okokból cserélték le ezeket az amúgy szép táblácskákat, a méret megmaradt, de a plexi-előtétlappal fedett fémkeretbe könnyen – és olcsón! – kicserélhető papírlapok kerültek, ezeknek csupán a külleme és információtartalma változott a BKK megalakulásával. Azonban a Határ úti közlekedési csomópont korszerűsítése ismét meglepetéssel szolgált: például az 50-es villamos végállomásán az oszlopot egy háromszög alapú hasáb öleli körül, amin – minő meglepetés! – a menetrenden kívüli hasznos információk is helyet kaptak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!