Kína első igazi mentőhelikoptere
Új korszak kezdődött a kínai légimentés történetében azzal, hogy az Airbus Helicopters átadott egy kéthajtóműves EC135-öst, az első olyan fogószárnyast az országban, amelyet kifejezetten légmentési célokra (HEMS) készítettek fel – adja hírül a gyártó közleménye.
Az új EC135-öst az Airbus Helicopters németországi, Donauwörth-i fejlesztési és gyártóközpontjában adták át a 999 Sürgősségi Mentőközpontnak (999 Emergency Rescue Center, 999 Center), a Kínai Vöröskereszt pekingi részlegének.
– Az EC135 nem csupán egy kiváló helikopter, hanem jól hasznosul benne mindaz a tapasztalat, amely részben Airbus Helikoptersnél gyűlt össze, részben a HEMS-üzemeltetők visszajelzéseiből származik – mondta Ma Runhai, a Kínai Vöröskereszt pekingi alelnöke. – A gép beszerzése egy átfogó reform része, amellyel az állami szolgáltatások színvonalát szeretnénk emelni. Ugyanakkor megerősíti a Kínai Vöröskereszt vezető szerepét az országon belül, hosszútávon pedig világviszonylatban is.
Az átadott helikopter az Airbus Helicopters könnyű, kéthajtóműves családjához tartozó EC135 P2e egy változata, amelyet a Bucher cég – az európai HEMS-üzemeltetők bevált beszállítója – látott el teljes körű mentőfelszereléssel.
– Az EC135-ös a HEMS-üzemeltetőknek világszerte referenciát jelent, mert ezt a gépet a légimentő szolgálatok orvosainak tanácsai alapján tervezték – magyarázta Wolfgang Schoder, az Airbus Helicopters németországi részlegének elnöke. – Ez az ideális platform ahhoz, hogy Kína megkezdje légimentő szolgálatának kiépítését.
A 999 Center orvosainak egy csoportja most sajátítja el Augsburgban a Bucher által szállított felszerelés használatát, ezt követi majd egy egyhetes felkészítés a HEMS-műveletekre az ADAC Köln környéki HEMS Akadémiáján. Ezzel párhuzamosan az Airbus Helicopters kiképzi a helikopterek legénységét és segít kiépíteni a vezető európai légimentő szolgálatokkal az együttműködést Kína új HEMS rendszerének zökkenőmentes elindítása és működtetése érdekében.
– A légimentés komoly fejlődés elé nézhet Kínában, miután 1000 méteres magasság alatt a kínai kormány megnyitotta az ország légterét, amely – az ország méretét és népességét tekintve – egy nagyon is szükséges lépés volt – mondta Norbert Ducrot, az Airbus Helicopters China elnöke. – Dicséretes, hogy a 999 Center közszolgáltatásként elindította a légimentést Kínában, amely találkozik a kínai emberek kívánságával.
A 999 Centernek most átadott első EC135P2e után a második leszállítása 2015 első negyedévében várható, és a civilszervezet és a gyártó már aláírta a szándéknyilatkozatot két további EC145T2-es forgószárnyas leszállításáról is.
Az Airbus Helicopters, a világ vezető forgószárnyas gyártója, a HEMS piacon a részesedése hatvan százalék. Az EC135-ös a cég nagyobb, EC145-ös helikopterével együtt a szektor referencia-típusának számít. A légimentési feladatok mintegy egynegyedét hajtják végre EC135-össel a világon. Több mint ezeregyszáz EC135-ös van szolgálatba világszerte, és ezek közül több mint ötszáz gépet láttak el mentő felszereléssel (HEMS-konfiguráció szerint).
Az EC135-ös széles, akadálymentes kabinnal repül, kiváló a teljesítménye, nagy a hatótávolsága és a terhelhetősége. A gép közismert arról is, hogy alacsony zajszinttel üzemeltethető. A helikopter nagyméretű, csúsztatható oldalsó és hátsó kagylóhéj ajtaja lehetővé teszi a betegek gyors ki- és beemelését, a Fenestron burkolt farokrotor pedig a biztonságot növeli földközeli manőverek végrehajtásakor, olvasható az Airbus Helicopters közleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk!Klikk, és like a Facebookon!