Kijavítják az alagutakat
·
2011.11.28. 17:30
A talajmechanikai és geodéziai vizsgálat kimutatta, a repedéseket az alagutak építésénél visszatöltött föld beágyazódási problémái és a tavalyi, szokatlanul csapadékos időjárása okozta.
Az üzemeltető cég szerint az is megállapítható, hogy a repedések észlelése óta az alagutak állapota nem változott, azaz nem keletkezett további repedés.
A MAK Zrt. tudatta azt is, hogy a garanciális kötelezettségeinek megfelelően a helyreállítást saját költségén végzi el. A munkát december elején az alagutakon kívüli területeken kezdik, ami nem érinti az átjárók forgalmát, a járatokban azt követően, várhatóan jövő évben végzik el a helyreállítást.
Az autópálya négy átjáróból álló, Szekszárd és Bóly közötti alagútláncát február 11-én zárták le a főváros felől, mert a MAK Zrt. az alagutak több bejárati dilatációs kapcsolatánál felületi repedéseket észlelt. A repedések nem érintették az alagút szerkezeti elemeit; az alagutakat a Nemzeti Közlekedési Hatóság is vizsgálta.
Az üzemeltető cég szerint az is megállapítható, hogy a repedések észlelése óta az alagutak állapota nem változott, azaz nem keletkezett további repedés.
A MAK Zrt. tudatta azt is, hogy a garanciális kötelezettségeinek megfelelően a helyreállítást saját költségén végzi el. A munkát december elején az alagutakon kívüli területeken kezdik, ami nem érinti az átjárók forgalmát, a járatokban azt követően, várhatóan jövő évben végzik el a helyreállítást.
Az autópálya négy átjáróból álló, Szekszárd és Bóly közötti alagútláncát február 11-én zárták le a főváros felől, mert a MAK Zrt. az alagutak több bejárati dilatációs kapcsolatánál felületi repedéseket észlelt. A repedések nem érintették az alagút szerkezeti elemeit; az alagutakat a Nemzeti Közlekedési Hatóság is vizsgálta.