Kevesebb átszállással Pécs belvárosába
A beérkezett észrevételek alapján kidolgozásra került egy új hálózat és menetrendi struktúra, mely alapján azt várják, hogy az átszállások fele megszűnik. Az látszik, hogy legalább 35 százalékkal kevesebb lesz az átszálló.
Számos vonal a peremkerületről érkezett eddig a város szélén lévő pályaudvarokra (Budai Állomás, Uránváros), majd ott át kellett szállni a Belváros felé. Most ezek a vonalak mennek tovább a Belváros, illetve a város átellenes pontja felé, így néhány törzsvonalon fonódva közlekednek a peremkerületi buszok. Ez az intézkedés egyébként a 26 ezer pécsi átszállásból közvetve 10 ezer átszállást szüntet meg.
Egyébként ezáltal az eddig ritkított törzsvonalak (27-es, 21-es) által lefedett területen új vonalakon, sűrűbb és egyenletesebb buszokra lehet számítani. A reggeli csúcsidőben lesz olyan vonal is, ahol 17-25 százalékkal több járat fog indulni a reggeli zsúfoltság elkerülése érdekében (1-es, 30-as, gesztenyési buszok, rigóderi buszok, de sűrűbb lesz az új, sikeres 4-4Y vonalcsoport is és a a 2-es).
Több eddig ellátatlan iparterületi részt kapcsol be az új hálózat a város vérkeringésébe, illetve buszjárat indul az eddigi ellátatlan városrészek felé is (Cassian-telepet és Üszögpuszta szélét is elérik a buszok). Újdonság, hogy a Cassian-telepen tolatva fordulnak majd meg a járművek, melyek tolatókamerát és szükséges személyzetet is kapnak.
Új hálózati elem kerül bevezetésre (22-23-24), mely a város nyugati tengelye és a déli, kertvárosi lakótelep között is összeköttetést biztosít. Eddig ez a közvetlen hálózati kapcsolat hiányzott a városból.
Továbbá a tömegközlekedőknek és az autósoknak is egyaránt kedvező, hogy a Zsolnay-szobornál a reggeli csúcsidőben a dugó csökkentése érdekében a gyalogosforgalmat jelzőőrök fogják irányítani.
Iskolabuszjárat indul lakossági kérésre Nagydeindolból a Kórház tér felé, illetve a reggeli csúcsidőben extrém hosszúságú átmérős járatok (122-123-124-126-104 stb.) indulnak a hivatásforgalom kedvező kiszolgálásának érdekében.
A tájékoztatást közösen végzi a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület és a TükeBusz Zrt. A Ferencesek utcájában kihelyezett villamosban a nyitvatartási idő alatt a Tüke Busz Zrt. ügyfélszolgálatát kiegészítve civil segítséget biztosítunk a látogatóknak az új hálózatról.
A nyáron bevezetett éjszakai járatok és közvetlen malomvölgyi, Fagyöngy utcai buszok, illetve a 4-4Y vonalak is sikeresek lettek, így reméljük, hogy az új hálózati kapcsolatokat is elégedett utasok tudják majd kihasználni. Az éjszakai hálózaton egyébként tavaly május óta tízszeres lett az utasforgalom, a kertvárosi 973-as járatot hamarosan sűríteni is kell majd a hétvégi időszakra.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!