Kétkapuzás a brit átjáróknál
Az alábbi videóban részletesen bemutatják, hogyan használatos a telefonnal ellátott, illetve az anélküli átkelő. A pályát két kapu védi, melyek teljes szélességében lezárják az utat. Mindenféle elektronikus rendszer nélkül, a járművezetők aktív közreműködésével üzemelnek ezek a szerkezetek.
A lényeg úgyis kiderül a felvételből, ami külön érdekes: a telefonos megoldásnál egy pályaőr tájékoztatja az átkelni szándékozót, hogy érkezik-e vonat a következő percekben, míg nyílt, jól belátható szakaszokon jelzőtáblák segítik a távolság helyes felmérését.
Ezt az összeállítást talán érdemes lenne exportálni a tengerentúlra is, az utóbbi időkben ugyanis az Egyesült Államokban megszaporodtak a mezőgazdasági járművek által okozott vasúti balesetek. Itthon hasonló megoldás talán megelőzhette volna a délegyházi katasztrófát.