Készülnek Buenos Aires legújabb elővárosi motorvonatai
Az első motorvonattal november végére készült el a CSR. A ráfutás elleni védelemmel és automatikus vonatmegállító rendszerrel felszerelt, légkondicionált szerelvények a Buenos Aires Once pályaudvarát Morenóval összekötő vasútvonalon jelenleg közlekedő tizenkét villamos motorvonat utaskapacitásának kétszeresét nyújtják majd: a kilenckocsis szerelvények egyenként kétszáz utasnak kínálnak férőhelyet.
Argentína belügyi és közlekedési minisztere szerint a 2013 elején megrendelt motorvonatok leszállítása 2014. január elején kezdődhet meg, február közepére pedig az összes szerelvény behajózik a dél-amerikai országba. A flotta várhatóan júniusban veheti át a stafétát a kiöregedő szerelvényektől a Sarmiento-vonalon.
A 36 kilométer hosszú elővárosi vonalon az elmúlt években számos vállalat váltotta egymást. Az Once pályaudvaron 2012 februárjában bekövetkezett, ötvenkét halottal és több száz sérülttel járó katasztrófát követően az argentin állam visszavonta az akkori szolgáltató Trenes de Buenos Aires (TBA) működési engedélyét. Ezt követően az elővárosi szolgáltatásokkal foglalkozó Metrovías és Ferrovías cégek közös vállalkozása, az UGOMS igyekezett ellátni a feladatot, ám ez is majdnem életekbe került: 2013. október 19-én ismét bakra futott egy szerelvény az Once-n. A balesetben nyolcvanan sérültek meg.
A kormány az esetet követően az UGOMS működési engedélyét is bevonta, mondván, a magánkézben lévő cég nem teljesítette a tőle elvárt kötelezettségeket. A döntés következtében a személyszállítás joga visszakerült a szövetségi vasútvállalat SOFSE és a pályafenntartásért felelős ADIF SE kettőséhez. A kormány azt is bejelentette, hogy új, biztonságosabb vonatbefolyásolással látják el a vonalat.
Buenos Aires hét elővárosi vonalán jelenleg 580 kocsinyi szerelvény közlekedik. A 2014-es év forradalmi változást fog hozni: ezernél is több új gyártású kocsi érkezik, köztük számos távolsági szerelvény. A CSR a Mitre-hálózatra kilencven, a Roca-vonalra háromszáz villamos motorvonat-kocsit szállít, míg a szintén kínai CNR-től nyolcvanegy kocsinyi dízel motorvonat érkezik a Belgrano Sur-vonalra – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!