Kerékpárút épül Makó és Apátfalva között

iho   ·   2013.05.14. 08:48

Elkezdődött a bicikliút építése Makó és Apátfalva között 6,8 kilométer hosszan, adja hírül a délmagyarorszag.hu. Összesen 340 millió forintba kerül a beruházás, a munka külterületi részét 100 százalékban fedezi a KÖZOP nevű alap. Apátfalva belterületén viszont az önkormányzat állja teljes egészében az építés költségét, ami ott 34 millió forintba kerül. Van már mihez hozzákötni, mert korábban megépült a belterületi kerékpárút egy szakasza.

A község még 2011-ben nyert pályázati támogatást a mostani beruházásra, az önkormányzatnál ezért eredetileg úgy számítottak, hogy a kivitelezés elkezdődhet 2012-ben. A munkaterületet is átadták, az építéshez azonban csak most lehetett hozzáfogni. A Baranya Aszfalt Kft.-nek idén augusztus 31-éig szól a határideje, de a cég szerint ez tartható, bár hidat is kell építeni a mezőhegyesi csatornára.

Az apátfalviak azért várták már nagyon ezt a munkát, mert az M43-as Makónál most még véget ér, forgalmát a régi 43-asra vezetik rá. A Nyugat-Európából errefelé autózók, fuvarozók itt, Makó és Apátfalva között találkoznak először biciklisekkel, lovas kocsikkal. Nagy bátorság kell ezen a szakaszon a biciklizéshez, mégis sokan megteszik, mert csak negyedóra az út a városig. Varga Péter, a község polgármestere azt mondja, várható, hogy ha biztonságosabb lesz a közlekedés, még többen kerekeznek erre, nemcsak dolgozni, a városba, hanem kirándulni is, a faluba.

Az apátfalviak megtanultak együtt élni a 2007 óta megnőtt autó- és kamionforgalommal. Palicz András makói rendőrkapitány beszámolója szerint tavaly például egy baleset sem történt a község területén. Ehhez a helyiek óvatossága mellett kellett az is, hogy az önkormányzat a kerékpárút-építés mellett 4 nyomógombos jelzőlámpát, gyalogátkelőt telepíttetett a főúton.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.