Kábelbarát megoldások
Közvetlenül ez a probléma csak a Network Railt érinti, de közvetve sok vasúttársaság szenved komoly anyagi és erkölcsi kárt az ehhez hasonló esetek miatt. Korábban már több szakaszon próbálkoztak jelölőfesték használatával, riasztóval védett vasúti pályával, de az anyagi források végesek, és úgy tűnik, ezeket a technológiai megoldásokat nem sikerült kellőképp elterjeszteni.
A bevezetőben említett eset fő kárvallottja – az utasok mellett – a Stagecoast vasúttársaság volt. Vezetője, Brian Souter most azt kéri, az ország vezetése szigorítsa a fémhulladék-kereskedelem szabályozását, hogy lekövethetővé váljon minden beérkező áru.
Az elképzelések szerint fémkereskedelmet az alkohol kereskedelméhez hasonlóan engedélyhez kötnék, betiltanák a készpénzes átvételt, és az átvett árut meg kellene őrizni egy ideig. A kliensekről pontos feljegyzéseket kellene vezetni, és a fentieknek nem megfelelő gyakorlatot bűncselekményként elbírálni.
A szigetországban évente mintegy egymilliárd font összegű kárt okoz a kábellopás kormányzati források szerint. Emellett a késések rontják az egyébként felszálló ágban lévő vasúti személyszállítás megítélését.
Itthon az utóbbi időben viszonylag keveset hallani kábellopásokról, de valószínűleg egy hasonló szabályozás nem lenne hátrányos: a vasút mellett a közútkezelőnek is megkönnyítené a dolgát, hisz az alumínium közlekedési táblák is kedvelt célpontjai a fémtolvajoknak.