Júliusra készül el a soproni alállomás korszerűsítése
A GYSEV még 2013-ban pályázott a KÖZOP forrására, a kivitelezővel 2014-ben kötöttek szerződést. A vontatási transzformátorállomás korszerűsítése során az eddigi, kétszer tizenkétezer voltamperes trafók helyére két, tizenhatezer voltamperest építenek be. Bizonyos munkafázisokhoz szükséges lesz a részleges vagy teljes feszültségmentesítés, de a tervek szerint ez a vonatok közlekedtetésében nem jelent majd akadályt.
Teljesen új 25 kilovoltos kapcsolóberendezés létesül. A belső téri rész tokozott kapcsolóberendezés, amely két gyűjtősínes SF6 tokozású, hét leágazási tokból áll. A szabadtéri rész tartalmazza a segédsínt, valamint az egyedi készülékekből összeállított öt szabadtéri kapcsolóberendezési leágazást (szakaszolók, próbaszakaszoló, száraz kivitelű próbaellenállás, feszültségváltók, túlfeszültség-korlátozók).
A létesítendő két gyűjtősínes SF6 tokozású 25 kilovoltos kapcsolóberendezés (hét leágazási tokból áll) és a vontatási alállomás megbízható üzemét lehetővé tevő szekunder rendszerek (védelem, irányítástechnika, segédüzemek stb.) konténerben kapnak helyet.
Valamennyi 120 kilovoltos illetve 25 kilovoltos változathoz ugyanazokat a szekunder rendszerelemeket telepítik, ezek: védelem- és üzemzavari automatika, irányítástechnika, elszámolási mérés, segédüzemek (egyen-, váltakozó, szünetmentes, akkumulátor, akkumulátortöltő, videómegfigyelés, tűzjelzés) – áll a GYSEV sajtóközleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!