Jövőre érkezik az elektromos Partner

B. Cs.   ·   2012.10.09. 11:45
e_partner_k

A Partner Electrique pont úgy néz ki mint hagyományos társai, ám a motorfedél alatt belsőégésű helyett villanymotor dolgozik. A hajtásláncot két nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátor csomag táplálja, teljesítményük 22,5 kW/h. Az akkumulátorok a karosszéria alján, a hátsó futómű előtt és mögött találhatók, így nem csökken a hasznos raktérfogat.

Elektromos Peugeot Partner (fotó: ampnet)

Az elektromos Partnert nagyteljesítményű, állandó mágneses szinkronmotor hajtja. Névleges teljesítménye 49 kW (67 lóerő), folyamatosan rendelkezésre álló nyomatéka 200 Nm. Hatótávja 170 kilométer.

Az elektromos Partner akkumulátorai kétféleképpen tölthetők fel: a normál feltöltés (akár 16 A) 6-9 óráig tart, míg gyorstöltéssel (125 amperig) félóra alatt el lehet érni a 80 százalékos feltöltöttséget. A normál töltő fedele az autó első, jobboldali sárvédőjén nyitható, a gyorstöltő csatlakozója pedig hátul, a tanksapka helyén, a vezetőoldalon található.

A műszerfalon kapott helyet az energia fogyasztását, illetve visszanyerését jelző mutató, amely folyamatosan ösztönzi a vezetőt a gazdaságos vezetésre. A sofőr egy külön menüben a fűtés és a légkondicionálás által felhasznált energiát is követheti, a fedélzeti számítógépről pedig leolvashatja a maradék hatótávot és az átlagos energiafogyasztást kW-ban. A Partner Electrique a gázelvételkor és a fékezéskor visszanyert mozgási energiát elektromos energiává alakítja át. A visszanyert energiával útközben is növelhető a hatótáv.

A jármű kétféle hosszúságban (4,38 méter és 4,63 méter) választható, hasznos raktérfogata 3,3 köbméter a rövidebb, 3,7 köbméter a hosszabb változatban, míg a hasznos hosszúság az első változatban 1,80 méter, a másodikban 2,05 méter. Teherbírása 685 kilogramm.

Akár 4,1 köbméteres is lehet a raktér (fotó: ampnet)

Variálható üléspadjának köszönhetően a hasznos térfogat 400 literrel megnövelhető. Ezzel az első változatban 3,7 köbméterre, a másodikban 4,1 köbméterre növelhető a raktérfogat, a hasznos hosszúság 3,25 méter. Előnye, hogy olyan városrészekbe is be lehet vele hajtani, ahová hagyományos járművel tilos. Alapfelszerelés az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az ahhoz kapcsolódó dombsegéd.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.