Jönnek a dán Volvók

iho/közút   ·   2012.07.30. 18:36

A BKK az autóbusz-ágazatban folyamatosan bővíti az alacsonypadlós autóbuszok számát, illetve a kiszolgált vonalak körét. Csak 2012-ben 105 darab használt alacsonypadlós busz és trolibusz áll forgalomba Budapesten a BKK megrendelésére a BKV és a VT-Transman szolgáltatásában, ez pedig jelentősen bővíti az akadálymentesen hozzáférhető vonalak számát.

2012. augusztus 1-jétől, szerdától újabb viszonylatokon állnak forgalomba alacsonypadlós járművek. A BKK megrendelése nyomán a VT-Transman Kft. által beszerzett és üzemeltetett Volvo-Aabenraa 8500LE típusú autóbuszok olyan vonalakon kezdik meg budapesti közlekedésüket, ahol eddig nem jártak alacsonypadlós járművek. Ilyenek a Széll Kálmán térről a budai hegyvidékre induló 21-es, 21A, 128-as, 129-es és 149-es viszonylatok, melyeken eddig forgalomtechnikai és műszaki okok miatt nem nyílt lehetőség a meglévő járműtípusokkal való közlekedésre, azonban a Volvo 8500-as típusú járművek sikeresen vizsgáztak és alkalmasak arra, hogy ezeken a viszonylatokon járjanak. Így új városrészekben tudunk alacsonypadlós szolgáltatást biztosítani.

A VT-Transman Kft. az összesen 21 darab, Dániából beszerzett használt, légkondicionált Volvo-Aabenraa 8500LE autóbuszból 19-et állít forgalomba a BKK megbízásából. A részben alacsonypadlós autóbuszok 32 ülőhellyel rendelkeznek, forgalomba állításuk a régi Ikarusok felújítását váltja ki és lehetővé teszi az öreg járművek leselejtezését. Új buszok forgalomba állításán ezzel párhuzamosan dolgozunk: jelenleg is zajlik egy, összesen 150 új autóbusz forgalomba állítására vonatkozó tender, ennek eredménye szeptemberre várható.

A Volvo 8500-asok további vonalakon is forgalomba állnak, így a 71-es, 87-es, 87A, 141-es, 152-es, 179-es és 187-es viszonylatokon szintén találkozhatnak majd velük utasaink. Még augusztus folyamán értékelni fogjuk a tapasztalatokat, így elképzelhető, hogy az autóbuszok más vonalakon fognak megjelenni ezt követően.

A jövőben az autóbusz ágazatban folyamatosan bővítjük az akadálymenetes hálózatunkat, így is segítve mozgásukban korlátozott, idős, illetve kisgyermekes utasainkat.

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.