Jól teljesít a GYSEV cégcsoport
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által felügyelt, állami tulajdonú vasúttársaság közgyűlése csütörtökön elfogadta a cég éves beszámolóját. Eszerint a GYSEV a 2011-es 2,6 milliárdos eredményét tovább javítva, 2012-ben 2,7 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta az évet. A vasúttársaság tulajdonosai a GYSEV Zrt. csütörtöki, éves rendes közgyűlésén fogadták el a cég éves beszámolóját. A dokumentum szerint a társaság csoport szinten 2 milliárd 706 millió forint adózás előtti eredményt ért el. A cég mérlegfőösszege először lépte át a 100 milliárd forintos határt: a 2011-es 95 milliárd után 2012-ben 101 milliárd forint volt.
A vasúttársaság a 2012. évi eredményei után Magyarországon 353 millió Ft, Ausztriában 458 ezer euró társasági adót fizetett. Helyi iparűzési adó kötelezettsége az érintett önkormányzatoknál a 2012-es év tevékenysége után 236 millió Ft-ot tett ki. Kövesdi Szilárd a GYSEV Zrt. vezérigazgatója szerint fontos hangsúlyozni, hogy az eredményeket abban az évben sikerült elérni, amikor már teljes egészében társaságunk végezte a személyszállítást a 2011-ben átvett vonalakon.
„Az eredményes gazdálkodás olyan fejlesztésekre adott lehetőséget tavaly, mint a csaknem 50 milliárd forint értékű Sopron-Szombathely-Szentgotthárd nagyprojekt keretében megvalósuló soproni vasúti aluljáró, ill. szombathelyi felüljáró megépítése. Emellett említhetném a körmendi intermodális közlekedési rendszer kialakítását, a vezérlőkocsik és egy újabb Jenbacher motorvonat vásárlását, vagy a Schlierenkocsik felújítási programjának folytatását – tudatta a vezérigazgató.”
Skála János, a GYSEV CARGO Zrt. vezérigazgatója elmondta: a cégcsoporton belül az eredmény több mint 75 százalékát az osztrák és magyar területen is működő CARGO vállalatok termelték meg. Ennek is köszönhető, hogy az idei évben jelentősen bővíteni tudták a GYSEV CARGO Zrt. vasúti teherkocsi-állományát. „A tavaly megtermelt eredményt a társaságunk tulajdonosai ebben az évben sem vonják el, ez pedig a GYSEV csoportnak lehetőséget ad arra, hogy a járműpark fejlesztésével mind a személy, mind pedig a áruszállításban tovább emelje a szolgáltatások színvonalát” – mondta Skála János.
A megtermelt források több, már elnyert és folyamatban lévő uniós, az Új Széchenyi terv keretében megvalósuló projekt önrészét is biztosítani fogják. Az uniós projektek között kiemelt szerepet kap a Porpác-Mosonszolnok, valamint a SzombathelyZalaszentiván szakasz villamosítása, valamint a közlekedésbiztonsági projekt megvalósítása.