Izgalmas közlekedési rend van érvényben Godisa alatt
Egy 500 méteres szakaszon nincs áram, leeresztett szedővel kell átgurulniuk a vonatoknak, mert egy 150 méteres részen még hiányoznak a tartóoszlopok...
Pályafenntartási munkálatok miatt május 3-ától 26-áig vágányzár volt a 40-es vonalon Dombóvár és Szentlőrinc között. A beavatkozások során ágyazatot cseréltek földmunkás technológiával.
Május 17-én azonban egy nem várt esemény is történt: Abaliget és Godisa állomás között a vágányzárolt vonalrészen közlekedő munkavonat utolsó, negyedik kocsija (egy szalagos ürítőkocsi) kisiklott az 1784-es szelvényben egy forgóvázzal és három tengellyel. A siklott kocsi kidöntött egy vasbeton és egy vas felsővezetéktartó-oszlopot, egy továbbit pedig megrongált. A felsővezeték nagyjából 250 méter hosszon leszakadt. Megsérült 78 betonalj is.
A szakemberek a pályát felszabadították és helyreállították, de a sérült tartóoszlopokat ilyen hamar képtelenség kicserélni, hiszen újra is kellett azokat alapozni. Cikkünk megírásának idején még csak az új betonalapok készültek el. A felsővezetéket félrehúzták a pálya mellé, így 150 méter hosszon még használhatatlan drót sincs a vasút fölött.
Mivel a vágányzárnak vége lett, és újraindult a forgalom, szükségmegoldásokat foganatosítottak Godisa alatt a 40-es vonalon:
- a godisai fázishatárt ideiglenesen megszüntették,
- a fázishatár után Pécs irányába egy 500 méteres szakaszt kijelöltek, ahol leeresztett szedővel kell áthaladni,
- ezen a részen 60 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be.
A feszmentes vonalrészre beragadni vonattal igen kellemetlen lenne, információink szerint már időben felhívták a mozdonyvezetők figyelmét a helyzet érzékenységére. A Mecsekből ereszkedvén akár egy megállás után is le tudnak innen gurulni a vonatok Godisa felé, onnan indulva azonban elfogyhat a lendület...
Viszont erre eddig nem volt példa. A 40-es vonal ezen szakaszán jelenleg napi húsz pár ablakos vonat halad el, de kettő közülük nem játszik: a fürdősök Csörgővel és Desiróval közlekednek, eleve nem használnák a felsővezetéket. Erre adódik még naponta néhány tehervonat, és gépmenetek is rendszeresen előfordulnak. Egyetlen egyszer ragadt be egy vonat a szakaszon, az is a Cirmos Szili műszaki hibájának következménye volt, konkrétan az áramszedője rosszalkodott, a gép csápját nem lehetett lehúzni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!