Intercity-motorvonatokkal bővítheti járműparkját a GYSEV

iho/vasút   ·   2022.10.24. 15:00
00_gysev_csorna_flirt

Jelentősen javulhat a távolsági vasúti közlekedés színvonala a Szombathely–Budapest és a Sopron–Budapest viszonylatokon.

Intercity-közlekedésre alkalmas villamos motorvonatok beszerzését tervezi a GYSEV, a feltételes közbeszerzési eljárást a vasúttársaság elindította. A motorvonatok a lehető legmagasabb szintű komfortot kínálják az utasoknak, üzemeltetésük gazdaságosabb, közlekedtetésük pedig egyszerűbb a hagyományos, mozdony plusz kocsi típusú szerelvényekhez képest.

A feltételes közbeszerzési eljárásban kilenc intercity-motorvonat megvásárlása szerepel, opcionálisan további négy jármű beszerzése is lehetséges. A kilenc vonattal a GYSEV a nemzetközi IC-k kivételével a Sopron és Budapest, valamint a Szombathely és Budapest között közlekedő az összes intercityn modern villamos motorvonatok szállíthatják az utazókat.

Az alacsonypadlós járművek a lehető legmagasabb komfortot nyújtják az utasoknak: az ülések közti távolság nagyobb lesz, mint a regionális közlekedésben használt motorvonatokon, az ülőhelyek pedig kényelmesebbek, hiszen távolsági közlekedésre tervezik őket. Wifi, klíma, zárt rendszerű WC-k, konnektorok és USB-csatlakozók, információs monitorok szolgálják majd az utasok kényelmét. A 160 kilométer per órás sebességre képes járművek legalább 32 első és 216 másodosztályú ülőhelyet fognak kínálni, emellett önkiszolgáló büféhelyiség is elérhető majd, amelyben étel- és italautomata várja az utazókat.

Vitézy Dávid közlekedési államtitkár elmondta: „A Technológiai és Ipari Minisztérium eltökélt szándéka, hogy az egész országban új, színvonalas járművek közlekedjenek a minőségi távolsági vasúti szolgáltatási szektorban. A GYSEV ismét élen jár a fejlődésben, hiszen a három évtizede mindössze három legyártott, Samu becenevű szerelvénytől eltekintve hazánkban újdonságnak számít az alacsonypadlós, motorvonati intercity-vonatok alkalmazása”.

A GYSEV jelenleg ilyen, mozdony plusz IC-kocsikból álló szerelvényeket használ Budapest és Sopron, valamint Szombathely között (fotó: Vörös Attila)

Az intercity-motorvonatok különlegessége a téli-nyári üzemmód: a szerelvények a nyári időszakban 18 kerékpár szállítására is alkalmassá tehetők. A járművekben két ülőhelyet a mozgáskorlátozott utasok számára alakítanak ki, a motorvonatok kerekesszék szállítására is alkalmasak és mozgáskorlátozott WC-vel is rendelkeznek. Az intercity-szerelvények kétáramneműek lesznek, ez azt jelenti, hogy Magyarországon és Ausztriában majd is tudnak közlekedni.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója kihangsúlyozta: „Büszkék vagyunk arra, hogy a regionális közlekedésben, a GYSEV villamosított vonalain kizárólag modern motorvonatokkal szállítjuk az utasokat. Rendkívül kedvezőek a tapasztalataink mind az üzemeltetés, mind pedig az utaskomfort szempontjából. Ezért is döntöttünk az intercity-motorvonatok megvásárlása mellett. A most kiírt közbeszerzési eljárás feltételes, hiszen forrásokkal még nem rendelkezünk, de eltökéltek vagyunk az IC-járműparkunk fejlesztésében: uniós forrásokat szeretnénk bevonni, vagy hitelkonstrukcióban vásárolnánk meg a motorvonatokat.”

(Nyitóképünk illusztráció)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek