Infrafelújítási dömping Franciaországban
Az SNCF Réseau mintegy háromszáz kisebb-nagyobb vasúti projekt végére tett pontot Franciaország-szerte júliusában és augusztusában. A vasúti infrastruktúra-kezelő ebben az évben 2,9 milliárd eurót fektetett be a francia hálózat modernizálásába.
Franciaország központi régiójában, Île-de-France-ban soha nem látott számú munkaterületet vontak be az átépítésekbe. Tették mindezt a 2024-es olimpiai és paralimpiai játékok jegyében – az SNCF Réseau pedig közleményben jelentette be, hogy a párizsi régió elővárosi vasúthálózatát az évtized végére Európában a legmodernebben szeretnék kiépíteni. Északon, Hauts-de-France-ban egyetlen augusztus hétvégén három új vasúti híd építését fejezték be. Ezek az áthidalások a környéken zajló nagy közútfejlesztésekhez csatlakoznak. A teendők sikeres elvégzéséhez több mint háromszáz szakember közreműködésére és háromszáz órányi folyamatos tevékenységre volt szükség.
Ugyanakkor a kilencedik, egyben utolsó előtti évéhez érkezett a francia LGV Nord nagy sebességű vasútvonal megújítása. Ezt a 32 millió eurós projektet teljes egészében az SNCF Réseau infrastruktúra-kezelő finanszírozza. A munkálatok nyolcadik üteme ebben a hónapban kezdődött. Az LGV Nord – mint ismeretes – Párizst köti össze a Csatorna-alagúttal, illetve Lille-n keresztül Belgiummal.
Centre-Val-de-Loire régióban, az ország szívében június és augusztus között pályakarbantartás zajlott a történelmi jelentőségű Blanc-Argent vonalon. Ez a Franciaországban jelenleg üzemelő öt méteres nyombőségű vasút egyike. Az átfogó beavatkozások során Romorantin, Pruniers, Chabris és Valençay állomásokat építették át.
A déli Occitanie közigazgatási régióban is jelentős infrastruktúra-megújítási erőfeszítésekre került sor: nem kevesebb, mint nyolcvan kilométeren fektettek le új vágányokat. A vasúti pályaátépítő nagygépsor a Beaucaire–Nimes és Nimes–Saint-Gervasy viszonylatokon dolgozott. Ezzel párhuzamosan Franciaország legfontosabb turisztikai régióinak egyikében, Provence-Alpes-Côte-d'Azurban július első hétvégéjén egy megfeszített, 32 órás munkafolyamat keretében újították fel Pas-des-Lanciers állomás sínrendszerét, illetve az Avignonba vezető vasút egy szakaszát.
Eközben észak-nyugaton, Bretagne és Pays de la Loire régiókban a nyári hónapokban egy kiemelkedő jelentőségű beruházás hívta fel magára a figyelmet. A Dinan–Lamballe vasútvonal átfogó modernizációja keretében többek között negyven kilométeren hajtottak végre felépítménycserét, megújultak a jelző- és távközlési berendezések, új vízelvezető rendszer építettek ki, és sor került a hidak és alagutak karbantartására is.
Normandiában augusztus 21-én kezdődött, és október 20-ig tart a Párizsba és Rouenbe tartó vonalak találkozásánál, 1887-ben létesített Évreux állomás infrastruktúra-revitalizációs projektje.
Keleten is bőven akadt teendő: az SNCF Réseau három kulcsfontosságú vasútvonal dolgozott, lenyűgözően rövid, két hónapos határidővel. A Mommenheim–Sarreguemines, a Haguenau–Wissembourg és a Saales–Saint-Dié-des-Vosges vonalakon összesen 33 kilométeren zajlott felépítménycsere, továbbá kiszolgáló-létesítmény felújítás. Bourgogne-Franche-Comtéban július 10-én indult a Nevers–Dijon vasútvonal modernizációja, több mint 120 kilométernyi vágányzat és 104 ezer talpfa cseréjével. Auvergne-Rhône-Alpes régióban pedig jelentős előrelépés történt a Châteauneuf-de-Galaure-t és Châteauneuf-sur-Isère-t összekötő nagysebességű vasútvonalon. A jelenleg javában zajló, kiterjedt beruházás keretében 42 kilométernyi vaspályát újítanak fel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!