Indulhat az esztergomi vonal korszerűsítése?
Az esztergomi vonal „külső”, Piliscsaba–Esztergom szakaszára kiírt pályázaton 2011. november 14-én hirdetnek eredményt, december 5-i szerződéskötési időponttal számolva 2013-ra fejezhetik be a felújítást. A most kiírt pályázatban szereplő szakasszal teljes egészében megújulhat a vonal.
A Budapest–Esztergom vasútvonalon napjainkban már szinte teljes egészében elővárosi személyforgalom halad, a tehervonatok száma elenyésző. A jelenleg már megvalósult fejlesztések (órás, csúcsidőben félórás követésű ütemes menetrend, Desiro motorvonatok) sem felelnek meg teljes mértékben a korszerű agglomerációs közlekedés kritériumainak.
A teljes felújítás 70-100 kilométer/óra sebességre teszi alkalmassá majd a pályát, ami akár negyedórás követést is jelenthet – érdekes módon a kétvágányúsításról nem esik szó a pályázatban. A villamosítás is szerepelt a régebbi tervekben, szintén nincs nyoma a mostani anyagokban. Ellenben új megállókat (Solymár-Pemü, Magdolnavölgy) és az ezekhez épülő P+R parkolókat tartalmazza a kiírás. A pályafelújításon kívül a Pilisvörösvár–Piliscsaba szakaszon új forgalmi kitérők (a Terranovánál, Plilsvörösvár előtt, valamint Piliscsévnél) is épülhetnek. Óbuda–Dorog között a biztosítóberendezéseket is korszerűsítik, a vonal mentén új műtárgyak: alul- és felüljárók épülnek.