Így modernizál a BKV
Noha a nyár közepéig 159 vadonatúj busz és további használt járművek állnak forgalomba a fővárosban, sokszor, sok helyen elhangzik, hogy az elmúlt években elmaradt járműbeszerzéseket nem lehet egyik napról a másikra bepótolni, így a jó öreg Ikarusokra néhány évig még biztosan szükség lesz. Azt se lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a használtbeszerzésekkel nem az új járművek vásárlását, hanem a régiek felújítását váltják ki, de úgy tűnik, hogy néhány Ikarus nagyjavítása még így is elkerülhetetlen (ne feledjük, közel 1300 busz közlekedik Budapesten).
A BKV-nál ezért most úgy döntöttek, hogy ha már egy komolyabb összeget rászánnak egy öreg busz helyrepofozására, akkor az járjon együtt korszerűsítéssel is, hiszen – a tervek szerint – ez hosszabb távon (több busz felújítása esetén) nem okozna jelentős többletkiadást a cégnek.
Ennek szellemében első körben egy Ikarus 260 (BPO-370) kap alacsony padlós hátsó peront, amivel elsősorban a mozgáskorlátozottaknak, a nehezen mozgóknak és a babakocsival utazóknak kívánnak segíteni. Az ötlet nem új keletű, több külföldi üzemeltető mellett a Vasi Volán is csinált már ilyet, sőt a BKV-nál is fut egy hasonló próbálkozás, JNG-724-es rendszámmal. A buszt (az azóta már csődbe ment) GJSZ Kft. alakította át még 2005-ben, ami a kezdeti időkben a „Ferenc-busz” (ma 281) nevű vonalon közlekedett.
Az Ikarus 260E-ként emlegetett típus (az E az esélyegyenlőségre utalt) hátul még így is rendelkezik egy lépcsővel, így annak a célnak, amire kitalálták, a rámpa ellenére sem tud maradéktalanul megfelelni.
A most készülő utódja viszont teljesen alacsony padlós hátsó résszel rendelkezik majd, sőt, a tervek szerint térdeplő funkcióval (és persze rámpával) is ellátják. A tapasztalatok figyelembevételével döntenek majd arról, hogy ezúttal lesz-e folytatás.
Ikarus 260 alacsony padlós hátsó peronnal Isztambulban
Megkezdődött az 1999 és 2001 között beszerzett Ikarus 412-es széria selejtezése is, bár nem árt tudni, hogy most jórészt a már évekkel korábban leállított, forgalomban nem lévő buszokról van szó. Azonban ezekkel is tervei vannak a BKV-nak: trolibusszá építenék át őket, az első példány jövőre állna forgalomba. Felújítanák és megerősítenék a buszok karosszériáját, az elektromos hajtást a selejtezendő GVM-ekből építenék át, továbbá akkumulátorokkal is felszerelnék őket az önjáró képesség végett, az utasteret pedig klímával látnák el, így ezek lehetnének az első légkondicionált trolibuszok a fővárosban.