Hivatalosan is létrejött a világ legnagyobb vasúti járműgyártója, a CRRC
A CRRC a két előd összes vállalkozását és tulajdonát átvette, lefedve így a kínai vasúti piac több mint kilencven százalékát. Ezzel az új gigacég vált a világ legnagyobb vasúti gyártójává, amely rendelkezik a legszélesebb spektrumú portfólióval és a legfejlettebb technológiával is. A vállalat 175 ezer 700 dolgozót foglalkoztat.
A fúzió értelmében minden egyes CNR-részvényt 1,1 CSR-részvényre váltottak át, az egyesített részvényekből létrehozott társaság pedig felvette a CRRC elnevezést. Az International Railway Journal információi szerint az elődtársaságok együttes vagyona tavaly 299,7 milliárd jüant, körülbelül 48,3 milliárd dollárt tett ki, együttes forgalmuk 2014-ben 224 milliárd jüan volt. A CNR 4,49 milliárd jüan, a CSR pedig 5,31 milliárd jüan nettó nyereséggel zárta 2014-et.
A CRRC jegyzett tőkéje 27,289 milliárd jüan, amely 22,918 milliárd A részvényből és 4,371 milliárd H részvényből áll, minden egyes részvény névértéke egy jüan. A H részvények értékesítését május hetedikén felfüggesztették a Hong Kong-i tőzsdén a vállalatok egyesítésének idejére, de június nyolcadikától várhatóan ismét kereskedhetnek majd azokkal.
A CRRC június elsején megtartott első elnökségi ülésén a CNR volt elnökét, Cui Dianguót választották meg a gigavállalat elnökének, a helyettesi posztot a CSR volt vezetője, Zheng Changhong szerezte meg – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!