Hetven százalékban elkészült a négyes metró
Tavaly fejezték be az alagútépítést, és az összes állomáson véget ért a szerkezetépítés, ezzel az összes betonépítmény elkészült. A DBR metró projekt igazgatóság azt adta hírül, hogy már minden állomáson elkezdtek dolgozni a belső beépítők, a budai oldalon pedig van olyan állomás, amely már majdnem elkészült. A budai oldalon a legtöbb mozgólépcsőt beépítették, elkészültek az üzemi terek, jelenleg az utasforgalmi részek falainak, járófelületeinek burkolása zajlik, és hamarosan megkezdődik az utastájékoztató rendszer elemeinek gyártása is. A legelőrehaladottabb állapotban a Tétényi úti állomás van.
A pesti oldalon még nem ennyire látványos a készültségi fok, de a szerkezetépitési munkák befejeztével itt is januárban itt is felgyorsulnak majd a belső munkák. Szintén dolgozik az áramellátó rendszer kiépítője is. Ez a munkafolyamat foglalja magában a távközlő- és biztosítóberendezés, így az automata vonatvezető rendszer telepítését is, de ide tartoznak a tűzjelző, és térfigyelő rendszerek is.
A vágányépítés jelenleg a Duna alatt, a Szent Gellért tér és a Fővám tér között történik. A kelenföldi járműtelep műszaki átadás-átvételére a tervek szerint januárban kerül sor. Az építkezés előrehaladtával a felszínen egyre több területet adnak vissza, mára döntően már csak az állomások feletti részek vannak elkerítve. Ezeket a korlátozásokat azonban még hosszabb ideig fenn kell tartani, mert a belső beépítéshez szükség van a leadónyílásokra. Az egyes állomások fölötti területek közül már van, amelyik elkészült, ezek végleges átadása 2012-ben, illetve 2013-ban történhet meg. Ahol lehetséges, a kivitelezők szűkítik a munkaterület.
A Baross teret rendező cég kiválasztása még folyamatban van, a Móricz Zsigmond körtéren pedig civil kezdeményezésre újragondolják a felszínrendezés koncepcióját.