HeliExpo: 78 Eurocopter-megrendelés
Az Airbus Helicopters az iparág egyik legnagyobb seregszemléjének, a Kaliforniában tartott Heli-Expónak az első hetén jelentette be, hogy hetvennyolc megrendelést kapott a termékeire. Ez a szám is bizonyítja a vállalat legújabb forgószárnyasainak versenyképességét, az irántuk megmutatkozó felfokozott érdeklődést – hangzik a cég közleménye. Az előjegyzések a teherszállító EC225, AS350 B2 és B32 modellektől az új generációs EC175-ös, az új EC145 T2 és a továbbfejlesztett EC225e és AS332 C1e modellekig terjedtek.
Az új EC175 – amely idén januárban kapott repülési engedélyt, első példányainak leszállítása hamarosan megkezdődik – tizennégy megrendelést kapott a kiállításon. Az egyik új ügyfél, a Noordzee Helicopters Vlaanderen (NHV), hat további megrendeléssel egészítette ki korábbi, tíz, közepes méretű, kéthajtóműves helikopterre vonatkozó szerződését; a Lease Corporation International (LCI) – szintén új ügyfél – hat EC175-ös-re adott le előjegyzést; a CHI Aviation két helikoptert vásárolt.
Az új Helionix repülésirányítási rendszerrel felszerelt, multifunkciós EC175 alkalmas az olaj- és gázkitermeléssel összefüggő légi szállításokra, üzleti célú és személyszállításra, kutató-mentő, sürgősségi betegszállítási feladatok végrehajtására.
Az EC145 T2, amely szintén az idén kerül forgalomba, huszonöt megrendelést kapott a Waypoint Leasing cégtől. Ez a helikopter a kéthajtóműves EC145 gépcsalád továbbfejlesztett tagja, új kialakítású pilótafülkével, ugyancsak Helionix repülésirányítási rendszerrel, új robotpilótával.
Huszonhét előjegyzés érkezett az elsősorban teherszállításra alkalmas EC225 és az új EC225e modellekre. A Waypoint Leasing tizenkét ilyen nehéz, kéthajtóműves helikoptert rendelt meg, amely bizonyítja a cégnek a géptípusba vetett bizalmát, míg a Lease Corporation International nem kevesebb, mint tizenötöt rendelt ebből a géptípusból.
Az Airbus Helicopters a Heli-Expón mutatta be a Super Puma család továbbfejlesztett modelljét az EC225e-t, amelyet új Turbomeca Makila 2B gázturbinákkal szereltek fel, még nagyobb teher szállítására képes, extra üzemanyagtartály gondoskodik a megnövelt hatótávolságáról, az utasok nagyobb kényelmét pedig az újratervezett utastér szolgálja, a pilóták gyors helyzetfelismerését új repülésirányító rendszer segíti, miközben sok tekintetben tehermentesíti is őket. Az eredeti változathoz képest egy méterrel rövidebb EC225e a tervek szerint 2015 végén szerezheti meg a repülési engedélyt, így az első átadásokra 2016 közepén kerülhet sor.
Az új AS332 C1e, amelyet szintén a Heli-Expón mutattak be először, két további megrendelést kapott az Airbus Helicopters egyik új ügyfelétől, a Starlite Aviationtől. A cég által korábban megrendelt két AS332 C1e egyikét az Airbus Helicopters standján állították ki, míg a másikat hamarosan Koszovóban veti be az Európai Unió sebesültek szállítására. Az AS332 C1e felszerelését standardizálták, hogy ezzel is meggyorsítsák a gyártást és csökkenteni tudják a jármű árát. Ez a helikopter is sokoldalúan felhasználható, különösen nehéz terepen, veszélyes körülmények között, továbbá olyan feladatok végrehajtása közben, amikor kis területen kell végrehajtani nagy tehermozgatással járó feladatokat, ilyen például a hajók rakománnyal való feltöltése.
Végezetül, hét AS350 B3e és három AS350 B2s helikopterre érkezett előjegyzés összesen öt megrendelőtől az Egyesült Államokból.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!