Heathrow: sztrájk, mégis normális üzem
Colin Matthews, a légikikötőt üzemeltető BAA vezetője közleményében kiemelte: annak ellenére, hogy a beléptetésnél dolgozók többsége sztrájkolt, az immigration-pultok előtt nem volt a szokásosnál nagyobb sorban állás, ez a brit határőrizeti hatóság és a légitársaságok együttműködésének volt köszönhető.
Mint beszámoltunk róla, a BAA levélben kérte a légitársaságokat, hogy a sztrájk napjára a szokásos utaslétszámnak csak a felét hozzák Heathrowra, különben 12 órás várakozásokra, tömeges járattörlésekre és Anglián kívülre irányított gépekre kell számítaniuk.
Azonban mint a közleményből és sajtóbeszámolókból is kiderült, a kevesebb utast sikerült több száz átirányított beléptetőnek fogadnia, akiknek a munkája révén elkerülték a korábban várt torlódásokat, járatlemondásokat és a gépek átirányítását kitérő repterekre. Ugyancsak több száz alkalmazott segített a terminálokon az utasoknak: felvilágosítással, étellel és itallal, sőt a gyerekeknek játékokkal szolgáltak, közben iPadokon kapták a szükséges információkat a pillanatnyi helyzetről.
Mivel a légitársaságok korábban útjuk halasztására kérték utasaikat szerdáról csütörtökre vagy későbbi időpontokra, az igazán nagy nyomásra, utastömegre a sztrájk utáni napon, csütörtökön számítanak Heathrow-n, ezért erre a napra is megerősítették a terminálszolgáltatásokat.