Hátszélben a svájci carsharing
A carsharing ugyan hagyományos személyautókat használ, mégis a közösségi közlekedés kategóriájába sorolhatjuk. Olyan helyeken és olyan időpontokban kínál a saját autóhasználattal szemben alternatívát, ahol és amikor a tömegközlekedés menetrend szerinti járatai már nem állnak rendelkezésre. Így a carsharingbe bevont járművek ugyanazt a kényelmet tudják nyújtani, mint saját autónk, viszont jóval magasabb a kihasználtságuk, mint az élettartamuk nagy részében a garázsban porosodó magánjárműveké.
Svájc Mobility névre hallgató nyilvános autókölcsönző-hálózatát világelsőként szokták emlegetni, mivel a rendszer a lakosok 62 százaléka számára elérhető lakhelyük közvetlen közelében. Az ország területén 1300 ponton találunk Mobility-állomásokat, rendszerint nagyobb tömegközlekedési csomópontokban. A carsharing legnagyobb előnye, hogy nem kell feltétlenül a bérlés helyére visszavinni az autót, hanem a hálózat más pontjain is leadhatjuk használat után.
A Mobility forgalma 2011 első felében 33,5 millió svájci frank volt, ami 2010 megegyező időszakához képest 5,3 százalékos növekedést jelent. A társaság nyeresége húsz százalékos emelkedés után 600.000 frankot, azaz napjaink egekben lévő árfolyama mellett 142 millió forintot tesz ki.
Még ebben az évben jelentős vérfrissítésen esik át a Mobility autóflottája: a Migros-val, a Siemensszel és az SBB-vel együttműködve a legnagyobb vasútállomásokon elektromos autókat helyeznek üzembe. „Az együttműködés révén a fenntartható mobilitásban elkötelezett vállalatok világosan megmutatják, hogy az elektromos közúti közlekedést mindenki számára vonzóvá és könnyen használhatóvá szeretnék tenni” – áll a Mobility hangzatos közleményében.