Háromszekciós dízel a BMZ-től
A hatalmas, tizennyolc tengelyes 3TE25K2M-et a kétszekciós 2TE25K-ből fejlesztette ki a Transzmasholding (TMH) brjanszki mozdonygyára (BMZ) az Oroszországi Vasutaknak (RZSD). A dízelgépben szekciónként egy 3100 kilowattos dízelerőforrás található, az összteljesítmény 9300 kilowatt. A dízelmotorok váltakozó áramú vontatómotorokat hajtanak meg. A mikroprocesszoros vezérléssel ellátott gép vonali tesztjei márciusban kezdődnek. A grandiózus mozdonyt arra tervezték, hogy a Bajkál–Amúr fővonalon (BAM) 7100 tonnás teherszerelvényeket tudjon vontatni a burjátföldi Takszimo, az amúri területen található Tinda és Koszomolszk-na-Amure, valamint az Ohotszki-tengert és a Japán-tengert összekötő Tatár-szorosnál fekvő Szovjetszkaja Gavan között.
A prototípus egyelőre a Kurszk közelében található Kurbakinszkajába költözik, onnan kiindulva teszi majd meg az összesen ötezer kilométeres tartampróbát. Ezt követően a 2800 kilométer hosszú Bajkál–Amúr fővonalon fognak vele terhelési próbákat végezni – adja hírül az International Railway Journal.
Közben a Bajkál–Amúr fővonalra szánt másik típus, az Uráli Mozdonygyár (Uralszkije Lokomotyivi) kétszekciós 2ESZ7-esének tesztjei véget értek a vonalon. A 8800 kilowattos villanygéppel november óta harmincnál is több hatezer tonnás tehervonatot továbbítottak Tajset és Takszimo között. A típussal a háromszekciós 3ESZ5K sorozatú, Jermakokat tervezik leváltani annak nagyobb, 9800 kilowattos teljesítménye ellenére. A csere oka, hogy a kétszekciós gépek huszonöt százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, és a Jermakoknak engedélyezettnél nagyobb terhelés mellett is tizenkét százalékkal alacsonyabb az üzemeltetési költségük – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!