Hangulatkép Csepelről

Vörös Attila   ·   2016.07.08. 18:45
99__P7041440

A csepeli gyártelep iparvágány-hálózata gyakorlatilag megszűnt, az elveszettsín-kutatóknak lassan izgalmasabb terep lesz, mint aki még igazi kiszolgálást szeretne látni. Jelenleg csak az Oiltanking Kft. iparvágánya működik, itt hetente 2–4 tartályvonat fordul meg. Az iparterület déli részén gőzerővel épül a Metrans konténerterminálja, ez azért majd új lendületet adhat a sziget teherforgalmának.

A Duna partján döcög az Oiltanking felé tíz rakott tartállyal az A26-os. Körülötte megszűnt iparvágányok mindenfelé (fotó: Vörös Attila)

Sajnos magán a gyártelepen nem maradt már semmi vasúti forgalom, a raktárak, a pontszerűen működő gyárak közti kisze-kusza utcákon csak a régi iparvágányok nyomát lehet fölfedezni. Aki nem élte át a csúcsforgalmat, el sem tudja képzelni, micsoda élet lehetett itt néhány évtizeddel korábban. Ha az összes mai kamion helyébe beleképzeljük, hogy az egy tehervonat, talán már közelítünk az igazsághoz.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.