Ha hallgatna egy kis Szergejhangot...
Dunaújvárosban jelenleg naponta két Szergejnek akad munka, az egyik a kikötőben dolgozik, a másikat pedig a paksi vonalon vetik be, főleg a dunaföldvári tartályvonatok élén. Már évek óta a remot gépeké a terep errefelé, csak elvétve, évi néhány alkalommal kerül Dunaújvárosba klasszik Szergej. Nincs is túl sok belőlük már Fehérváron – innen küldik a hatlábút a dunaújvárosi kiküldetésbe – a 165-ösre és a lassan egy éve vendégségben levő 271-esre lehet már csak számítani.
Pár napja már megihletett a most Dunaújvárosban dolgozó 165-ös Szergej, akkor a dunaföldvári etanoltöltőn dokumentáltuk a mozgását, most pedig a kikötői széningára kísértük el. A dunaújvárosi kikötőbe főleg szén és érc érkezik hajókon, ezeket kell fölvinni a vasműbe. Késztermékeket is pakolnak be hajókba a kikötőben, ezek azonban a lejtőn nehezek, így leginkább csak fékezni kell velük, ha már egyszer megindult a vonat. Az üres szerelvény nem akkora kihívás, néha remot Dácsiát küldenek érte, az is elbírja.
Van azonan egy kisebb bökkenő, a domborzat miatt a Szergej is csak 12 rakott vagont húzhat föl a kikötőből. Egy klasszik Szergej szépen kiterhelve pedig igen látványos tud lenni, a hangjáról nem is szólva. A rövid vonatok miatt pedig sokszor kell fordulnia, nappal és éjjel is összejön a három-négy pár vonat a kikötő és Dunaújváros állomás között.
Fogyasszák élvezettel videónkat, teljes képernyőn, HD-ben is elérhető!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!