Gazdagok játékszere
Egy felmérésből kiderült: a vasúton utazók jövedelme jelentősen magasabb az országos átlagnál. Ahogy Philip Hammond államtitkár fogalmazott: bizonyos jegyek például a West Coast Mainline esetében „könnyfakasztóan drágák.”
Az államtitkár eredetileg a HS2 nagysebességű vonal kapcsán tartott volna beszámolót a közlekedési bizottságnak, és itt került szóba, hogy a jegyárak miatt könnyen a gazdagok kiváltsága lehet majd az új vasút használata. Erre a felvetésre reagált Hammond azzal, hogy ez részben már ma is így van, és nem elsősorban a nagysebességű vonalakon.
Az Egyesült Királyságban az inflációt meghaladó mértékben, nyolc százalékkal tervezik emelni az elővárosi bérletek árát. Célul tűzték ki, hogy az állami tulajdonban lévő pályavasút minél kevesebb közpénzt emésszen fel. Ugyanakkor a Campaign for Better Transport civil szervezet szerint ez „katasztrófa lesz azok számára, akik már most is küzdenek az emelkedő árakkal.”
Hammond szerint egy manchesteri gyári munkás nem valószínű, hogy valaha is utazzon a HS2 járatain, de a pozitív hatását ő is érezheti: a kereskedelmi igazgató az új vonalon utazva időt, ezáltal pénzt takarít meg a gyárnak, és lehetősége lesz több megrendelőt hozni, így életben tartva a munkalehetőségeket.