Forgalomba álltak az egyiptomi Talgo-vonatok

iho/vasút   ·   2023.01.04. 09:00
egyiptom_enr_talgo

A mozdonyvontatású szerelvények Kairó és Alexandria között pendliznek.

Egyiptom nemzeti vasúttársasága, az ENR még 2019 áprilisában bízta meg a spanyol Talgót hat hagyományos, mozdony által továbbított intercity-szerelvény megépítésével. A kontraktus 158 millió euró (akkori árfolyamon körülbelül 50 milliárd forint, a jelenlegi mellett közel 64 milliárd) értéket képvisel. A beruházást az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) felvett hitelből finanszírozzák. A megállapodás értelmében a Talgo egy új épületet is létrehoz Egyiptomban, ahol nyolc éven keresztül tartják majd karban a vonatokat.

A járműveket spanyolországi, alavai üzemében építette a gyártó. Az alumínium kocsiszekrényekből készült szerelvények hasonlóak a német DB és a dán DSB számára gyártott Talgo-kocsikhoz, abban viszont eltérnek, hogy nagyteljesítményű légkondicionáló rendszerrel látták el, melyek akár ötven Celsius fokos hőségben is képesek hűteni – ehhez a Szaúd-Arábiában, a Mekkát és Medinát összekötő, 453 kilométer hosszú, nagysebességű Haramain (Szent Városok)-vonalon közlekedő intercity-vonatokkal szerzett tapasztalatot a Talgo.

Az egyiptomi Talgo-szerelvények utastere (kép forrása: IRJ)

Az ENR Talgo-vonatait 160 kilométer per órás legnagyobb sebességgel lehet továbbítani. Egy szerelvény egy mozdonyból, valamint tizenöt kocsiból áll. A 490 ülőhelyet nyújtó vonat öt elsőosztályú és nyolc másodosztályú kocsiból, egy büfével és mozgássérültek utazásához alkalmas multifunkciós kocsiból, valamint egy generátorkocsiból áll. A vonat teljes fedélzetén ingyenes vezeték nélküli internet használható, továbbá az első osztályon információs és szórakoztató rendszer is elérhető.

Az ENR 2022 augusztusában is rendelt a spanyol gyártótól vasúti járműveket, ez esetben éjszakai vonatokat: a 280 millió eurós (cirka 113 milliárd forintos) megbízás keretében hét szerelvény érkezhet Egyiptomba 2024 során. A vonatokat a Talgo új létesítménye tartja majd karban tizenöt éven keresztül – jelenti az International Railway Journal.

A Talgo-szerelvényeket a GE Transportationtől rendelt száz új, korszerű, ES30ACi Light Evolution típusú, 3200 lóerős dízel-elektromos mozdonnyal fogja továbbítani a vasúttársaság.

(Nyitókép forrása: Talgo)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek