Forgalomba állt az első orosz Talgo-vonat
Az RZSD első Talgo-vonata június első napján állt hivatalosan menetrend szerinti forgalomba. A moszkvai Kurszkaja pályaudvaron megtartott díszes ceremónián tiszteletét tette a vasúttársaság elnöke, Vlagyimir Jakunyin, valamint a Talgo-elnök Carlio de Palacio is. A szerelvény a haccacárét követően, pontban délután kettőkor futott ki a pályaudvarról első, Nyizsnyij Novgorodba vezető útjára. A gyártó hangsúlyozta, az első orosz szerelvény forgalomba állítása húszévnyi munka és egyeztetés eredménye, és jelentős mérföldkő Oroszország és Spanyolország számára.
Az RZSD a spanyol szerelvényeket a Strizs, azaz Gyors elnevezéssel látta el, tovább folytatva jelenkori ornitológiai témájú névadási mintáját. A sort a vasúttársaság a Siemenstől vásárolt, nagysebességű Velaro-motorvonatokkal kezdte el, melyek a Szapszan (vándorsólyom) becenevet kapták, majd a szintén Siemens-termék Desiro RUS, vagyis a Lasztocska (fecske) motorvonatokkal folytatták.
A mozdonyvontatású Talgo-szerelvények az orosz nemzeti lobogó színeit hordozzák magukon. Egy szerelvény tizennyolc személykocsiból és két műszaki kocsiból áll, összesen 414 első- és másodoszályú ülőhelyet, valamint kétszemélyes hálófülkéket kínálva az utasoknak, akik menet közben ingyenes, vezeték nélküli internetet használhatnak, és étkezőkocsi is igénybe vehetnek. A gyártó szerint a vonatok a legmagasabb szintű kényelmet és hozzáférést nyújtják, miközben jelentősen kisebb az energiaigényük más vonatokhoz képest. A kocsikba a spanyol gyártó az orosz fél kérésére nem építette be klasszikus ismertetőjegyét, a billenőszekrényes megoldást. A járművek kétszáz kilométer per órás tempóra is alkalmasak, ezt a képességet kihasználva a Talgo-kocsikból kiadott járatok akár három óra harmincöt perces menetidőt is elérhetnek a négyszáznegyven kilométer hosszú útvonalon.
Az RZSD még 2011 júniusában rendelt meg a Talgótól hét szerelvényt, százmillió euró értékben. A vasúttársaság eredetileg négy vonatot a Moszkva és Kijev között közlekedő járatokon akart bevetni, azonban az orosz–ukrán viszony megromlása következtében lefújták ezt a tervet. Az RZSD a spanyol vonatok Moszkva–Nyizsnyij Novgorod járatokra történő helyezésével Szapszanokat szabadított fel, melyekkel még nagyobb járatsűrűséget biztosíthat az orosz fővárost Szentpétervárral összekötő vonalon.
A másik három Talgo-szerelvény automatikus nyomtávváltóval van felszerelve, ezek várhatóan jövőre állnak forgalomba a Moszkva–Minszk–Varsó–Berlin útvonalon. Az 1520 milliméteres nyomtávról normálra Bresztben váltanak – írja a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!