Forgalmirend-változás a Gellért téren

iho   ·   2013.08.02. 14:00
IMG_0421__ikarus__gellert__400

A Szent Gellért rakparton és a Szent Gellért téren elsőként az elsőbbségi viszonyok átalakításával dinamikusabbá teszik az autóbuszok és a villamosok haladását, később pedig a kerékpárosok biztonságosabb közlekedéséről is gondoskodnak.

Az augusztus 3-tól életbe lépő módosítás lényege az, hogy a Szent Gellért tér felé a tömegközlekedési sávon közlekedő, a tér előtt mintegy 80 méter távolságban a villamos vágányzónáról lehajtó autóbuszoknak elsőbbsége lesz a közúti forgalommal szemben. Ennek köszönhetően az autóbuszok gyorsabban haladhatnak majd a Szent Gellért téri jelzőlámpa felé, és a villamosok közlekedése is dinamikusabbá válik. Az Erzsébet híd felől érkezők elsőbbségadási kötelezettségére előjelző táblák hívják fel a figyelmet.

A változtatások után itt egy sáv lesz, és már az autók előtt ér ide a busz<br>(fotó: Vörös Attila)

A fenti módosítással párhuzamosan a Szent Gellért téren, a Bartók Béla út ívében a Móricz Zsigmond körtér felé (a Danubius Hotel Gellért előtti szakaszon) a jelenlegi két szűk sáv helyett egy széles, autóbuszok által is biztonságos kanyarodást lehetővé tevő forgalmi sávot létesítenek. Mellette a Kelenhegyi út és a Kemenes utca között a BKK kerékpársávot alakít ki a szegély mentén. A kerékpársáv később színes burkolatot is kap. Az intézkedések elősegítik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.