Fogságba esett a hajó
Belegabalyodott az egyik kikötő pontonjának kötélzetébe a BKV egyik menetrend szerinti kishajója csütörtök délután, számolt be róla olvasónk. Tudósítása szerint a 12-es járaton közlekedő Hungária a Boráros téri indulás után valamilyen műszaki hiba, feltehetőleg az irányváltó szétakadása miatt kormányképtelenné vált. A hajó elkezdett sodródni, mivel a horgony ledobása sem sikerült.
A Duna hullámaira bízott Hungária végül a Petőfi híd alatti egyik pontonnak koccant, és annak kötélzetében akadt meg. Ekkor már sikerült horgonyt vetni. Az ütközés során a hajóban csak kisebb károk keletkeztek, a hajó a tatjával ütközött a pontonnak. Az eset során személyi sérülés nem történt.
A Hungáriaán rekedt utasokat negyed órán át egyáltalán nem tájékoztatták a továbbiakról, csupán a kapitány veszekedett matrózával. A fél órás várakozás után érkező másik kishajóra pedig csak nagyjából az utasok fele fért el. A többieket csak újabb fél óra elteltével vette fel a BKV másik hajója, a Lágymányos.
Olvasónk beszámolója szerint integetésükre ugyan odajött a vízirendőrség egyik egysége is, ám a kapitánnyal folytatott rövid diskurzus után tovább álltak. Ennek fényében különösen furcsa, hogy a hajóbalesetek ügyében illetékes szerveknél, így a Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányságon – csakúgy, mint a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóságon – csak az iho munkatársától értesültek az esetről, melyet egyébként a Közlekedésbiztonsági Szervezet ügyeletére sem jelentettek az érintettek.
Az esettel kapcsolatban a BKV közleményt adott ki, mely szerint egy, az irányváltó működéséhez elengedhetetlen levegőcső ment tönkre. A dokuemntum hangsúlyozza, hogy a matróz a hiba észlelése után lehorgonyozta a hajót. A vizirendészet jegyzőkönyvet vett fel az esetről, de mivel sem sérülés, sem anyagi kár nem keletkezett, így lezárták a vizsgálatot.