Felújítják a Szeged–Békéscsaba vasútvonal „vasútvillamoson túli területeit” is
Szegedtől Szeged Rókusig és Hódmezővásárhelyi Népkerttől Békéscsabáig születik újjá a vasútvonal, Orosházától 120-as lesz a pálya. De nemcsak a sínek újulnak meg.
A BÉSZ Konzorcium – Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. – nyerte meg a Békéscsaba–Szeged vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat.
A BÉSZ-nek gyakorlatilag a tramtrain által nem használt szakaszokat kell felújítania:
- a Szeged nagyállomás–Szeged-Rókus
- és a Hódmezővásárhelyi Népkert–Békéscsaba
szakaszokat.
Nem egyszerűen csak pályafelújításról van szó, bár is fontos: Orosházától Békéscsabáig 120-as lesz a pálya, Szegedtől Szeged-Rókusig 80-as. Meg a kettő között a vasútvillamos által is használt szakaszon meg 100-as.
De a pálya átépítésén túl:
- Szeged nagyállomáson, Telekgerendáson és Kútvölgyön áttervezik az utasperonokat,
- a hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek miután a régit lebontják,
- felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket,
- valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat,
- illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!