Fél nap alatt két szembemenés a magyar vasúthálózaton
Kedden késő este Sárosdról, szerda reggel pedig Mosonmagyaróvárról haladt ki egy-egy vonat a tiltó jelzés ellenére. Ütközés és személyi sérülés egyik esetben sem történt.
Június 15-én a Pusztaszabolcsról Sárbogárdra tartó, 4018-as számú S40-es vonat Sárosd állomáson a „Megállj!” jelzést mutató jelzőt meghaladva felvágott egy kitérőt, megrongálva azt, majd az állomás előtt várakozó magánvasúti mozdony előtt 150–200 méterre állt meg. Habár a MÁV-Start közlése szerint veszélyes helyzet nem alakult ki, az eset hivatalos szempontból balesetnek számít. A hatósági vizsgálat befejezéséig Sárosd és Nagylók között nem közlekedhettek a vonatok, ezalatt az utasokat pótlóbuszok szállították Sárosd és Sárbogárd között.
Mindössze néhány órát kellett csak várni a következő hasonló esetre. Szerdán reggel a Tatabányáról Rajkára tartó 9412-es személyvonat a továbbhaladást tiltó jelzés ellenére nem állt meg a mosonmagyaróvári állomáson, ennek következtében az ellenkező irányból érkező, Hegyeshalomból Győrbe tartó, 9467-es számú személyvonatnak beállított vágányra járt. A két szerelvény egymástól körülbelül hétszáz méterre állt meg, baleset, személyi sérülés nem történt. A helyszíni vizsgálat végéig Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között mindkét vágányon szünetel a közlekedés. Ennek ideje alatt a belföldi személyvonatok helyett pótlóbusz közlekedik a két állomás között, az EURegio-vonatokat, valamint a Bukarestből Bécsbe közlekedő, 346-os számú Dacia nemzetközi gyorsvonatot pedig Kimle és Hegyeshalom között pótolják buszok. A Keleti pályaudvarról 6 óra 40-kor elindult, Bécsen át Sargansba tartó, 162-es számú railjet, valamint több nemzetközi járat Hegyeshalom és Győr között Csornán át, kerülő úton közlekedik, és nem érintik Mosonmagyaróvárt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!