Fejlesztés a kettesen
A Nemzeti Autópálya Rt-ből alakított NIF felelős már a vasúti nagyprojektekért is. A Budapest–Esztergom vasútvonal homogén motorvonati járműparkkal van kiszolgálva, de a menetidő csak a közúti torlódások miatt versenyképes az egyéni közlekedéssel. A kohéziós alap pályázata arra biztosít lehetőséget, hogy ez megváltozzon, a jelenlegi hatvanas pályasebességet 70-100 kilométer per órásra emelhessék.
A munkálatok fontos részét képezi a Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti forgalmi kitérő, amely a csúcsidei vonatkövetést szoríthatja 15 percesre. A 14 kilométeres szakaszon vonalkorrekció is várható, hogy a kissugarú íveket megszüntessék. Dorog és Piliscsaba között felépítménycsere lesz. A két szakasz becsült költsége a NIF szerint rendre 11,4 illetve 8,6 milliárd forint lesz.
Az utazók számára örömhír, hogy három P+R parkoló is épül az alul illetve felüljárók mellett. A beszállást segíti majd a sínkoronánál 55 centivel magasabb peronok kiépítése Magdolnavölgyben, Pilisjászfalun, Piliscséven, Leányváron, Dorogon és Esztergom-Kertvárosban. A várakozás minőségét pedig térvilágítás is javítja majd.
A fejlesztések összhatása a menetidőben is tetten érhető lesz majd: 10-15 perccel kell majd kevesebbet a vonaton töltenie annak, aki végigutazik. A szeptemberi beadási határidőhöz novemberi eredményhirdetés és decemberi szerződéskötés tartozik abban az esetben, ha minden jól sikerül.