Ezt is megértük: ráncfelvarrás az Euroshuttle-szerelvényeken

iho/vasút   ·   2019.03.21. 16:15
shuttle_eurotunnel_csalagut_bombardier_kislid

A Mid-Life-Program 2018–2026 keretében az Eurotunnel szerződést kötött a Bombardier Transportationnal, egyelőre kilenc PAX-Shuttle-szerelvény teljes felújításáról. A kilenc szerelvény felújítása 254 kocsit érint. A szerződés értéke 150 millió euró, és hét éven belül kell teljesíteni. Az első felújított szerelvény 2022-ben gördülhet ki a Bombardier műhelyéből, 2026-ig pedig végeznek az összessel.

A Csatorna-alagút megnyitása óta eltelt huszonöt évben a Shuttle-szerelvények naponta átlagosan tíz oda-vissza utat tettek meg, és több mint 236 millió utast szállítottak. A nyolcszáz méter hosszú szerelvényeken az út harmincöt percig tart, ezalatt az utasok a járműveikben maradhatnak.

Emeletes autószállító kocsi belseje

Mint az immár történelmi Transmanche-megbízás elnyerői az Euroshuttle Wagon Groupon belül, a Bombardier francia és belga üzemei gyártották le ezeket a járműveket a kilencvenes években. A gyártás egyben a Bombardier első Franciaországon belüli aktivitása volt, a Crespin-i üzem  fennállásának harmincadik évfordulóját is ebben az évben fogják ünnepelni.

Egy Shuttle-szerelvény tizenkét egyszintes, buszok, lakóbuszok, lakókocsik és egyéb, 185 centiméternél magasabb közúti jármű szállítására alkalmas kocsiból, további tizenkét kétszintes autószállítóból és két általános teherszállító kocsiból állnak. A Bombardier, mint a projekt technikai vezetője a kocsik belső terének egységesítésért, felújításáért és az eltelt huszonöt év alatt elavult fedélzeti berendezések aktualizálásáért felel. Az Eurotunnel szállítja a fékeket, ajtókat, tűzvédelmi berendezéseket, fűtési alkatrészeket. A felújított szerelvények hatósági vizsgáztatásában a két szervezet együtt fog működni.

– A mobilitási technológiában vezető szerepet kivívó Bombardier szakértelmét és tapasztalatát az Eurotunnel rendelkezésére bocsátja, hogy a csatorna-alagútban közlekedő Shuttle-szerelvények felújítása végbemehessen. Ez a projekt méretében és ambíciójában Európában a legnagyobbak közé tartozik, mérföldkövet jelent járműfelújítási megbízásainkban és a Bombardiert Franciaországban piacvezető céggé teszi. A francia üzem a saját know-how mellett a teljes Bombardier-csoport tapasztalatát és szakértelmét felhasználhatja, hogy ezt a nagyon egyedi projektet sikerrel vigye véghez – mondta Laurent Bouyer, a Bombardier Transportation France elnöke.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek