Ezért van vágányzár Gyálnál
A hétvégi vágányzárban Pestszentimre és Gyál állomások között a 163-as szelvényben levő útátjárót, azaz a Kőrösi út és a 142-es vonal keresztezését átépítik, Ócsa állomás előtt pedig síneket cserélnek a 255–262. szelvényekben.
A személyvonatok Pestszentimre és Ócsa között nem közlekednek, a járatokat buszokkal pótolták. A hosszúsíneket szállító szerelvényt Ferencvárosból a 106-os Csörgő továbbította, ezek lehúzásánál is a dízelgép működött közre a nyílt vonalon Ócsa Gyál felőli bejáratánál. Nézzék meg rövid videónkat, hogy is zajlik ez a veszélyes művelet!
Mi tagadás, ráfér a felújítás a 142-es vonalra, amely máig sokkal inkább hasonlít egy vicinálishoz, mint egy komoly potenciálú elővárosi vasútvonalhoz. Sajnos a nagyobb átépítésre még sokat kell várni, a mostanihoz hasonló pontszerű beavatkozások a jelenlegi szolgáltatási szint fenntartásához szükségesek.
A vonalon fontos kapacitásnövelő beruházásokat hajtottak végre 2012 nyarán: ekkor Gyál és Inárcs-Kakucs állomás nyerte vissza állomási minőségét, azaz vált újra képessé vonatkeresztek lebonyolítására. A vonatok sebességére ez nem volt különösebb hatással, a Pestszentimre-Ócsa félórás állomásközt darabolták fel, ami a sűrűbb menetrend bevezetéséhez és a késések csökkentéséhez is nélkülözhetetlen volt.
Várjuk a további pozitív fejleményeket!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!