Európában lát fejlődési potenciált az easyJet
Az easyJet nem törekszik hosszútávú járatok indítására, mert üzleti modellje az Európán belüli utazásokra alapul, és ezen a piacon is van még fejlődési potenciál - mondta Carolyn McCall vezérigazgató a légitársaság lutoni bázisán kedden. Hozzátette: meghíváson alapuló törzsutas-programot indít és frissíti formaruháit az angol easyJet diszkont légitársaság.
Az easyJet húsz évvel ezelőtt, 1995-ben szállt fel először, ennek alkalmából jelentette be a vezérigazgató a változásokat. Elmondása szerint az új formaruhát 2016 elején vezetik be, a törzsutas-programban pedig egyebek mellett ingyenesen lehet majd megváltoztatni a foglalási adatokat.
A születésnap alkalmából bemutattak egy Airbus A320-ast is, amelynek speciális festése van: a partner ügynökségek honlapjaira feltöltött easyJetes utazások fotóiból több ezret festettek a gép törzsére.
Carolyn McCall az elmúlt húsz évvel kapcsolatban közölte, első járatuk Londonból Glasgow-ba tartott egy bérelt Boeing 737-200-assal, az első nemzetközi járatuk Amsterdamba közlekedett 1996-ban. 2005-ben vették át századik gépüket, 2010-re pedig az Egyesült Királyság legnagyobb légitársasága lett az easyJet.
Hangsúlyozta, hogy az uniós légiközlekedési piac liberalizációja nélkül nem tudtak volna ekkora mértékben fejlődni: 70 százalékkal több útvonal van most, mint akkor, az árak pedig 40 százalékkal csökkentek. Most évente 68 millióan utaznak velük, 242 Airbus A320-as családba tartozó gépet üzemeltetnek és 137 repülőtérre közlekednek.
Az egyiptomi helyzettel kapcsolatban, kérdésre válaszolva, azt mondta, álláspontja szerint a kormányok kötelessége a repülőterek biztonságát garantálni és ők azok, akik megmondhatják, hogy biztonságos-e az adott légikikötő. Jelezte, hogy novemberig felfüggesztették a Sharm el Sejk-i járataikat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!