Érkeznek a BLS Cargo Vectronjai
A BLS Cargo az Re475 sorozatú, többáramrendszerű villamos mozdonyokból összesen tizenötöt rendelt tavaly márciusban. Az első fecskéken már egy ideje gőzerővel dolgoztak a München-Allach-i gyártósorok, az elkészült két gépre pedig most többhetes intenzív tesztsorozat vár, amely végén a típus megkaphatja a svájci, német és osztrák közlekedési engedélyeket. A vasúttársaság a teszteket követően, várhatóan június végén vagy július elején állíthatja hivatalosan üzembe a mozdonyokat – adja hírül a Railway Gazette.
A svájci társaság az MS-verziójú Vectronokkal a hollandiai Rotterdam és az észak-olaszországi Genova között fog tehervonatokat továbbítani, ezért a járművekre az ETCS-en kívül felszerelik a holland, német, osztrák, svájci és olasz vonatbefolyásoló berendezéseket is. A BLS Cargo mozdonyai lesznek az első olyan Vectronok, amelyekkel mind az öt országban közlekedni lehet. A hollandiai és olaszországi engedélyezésre várhatóan 2017 közepén kerülhet sor, addig a Bázelből kiinduló, a Lötschberg-tengelyt használó szerelvényeken vetik be őket. A gépekkel a korosodó, Re425-ös sorozat régebbi közel ötvenéves példányait válthatja fel a társaság.
Az Interational Railway Journal arról ír, hogy az ütemterv szerint a következő három mozdonyt még 2016-ban átveheti a vasúttársaság, a fennmaradó tíz villanygépből ötöt 2017-ben, az utolsó ötöt pedig csak 2018 elején szállítja a Siemens. A BLS Cargo azonban így is elégedett, hogy ilyen rövid időn belül új mozdonyokhoz juthatnak. Úgy vélik, az Re475-ös sorozat ideális választás a mozdonyflottájukhoz, mivel azokkal még jobban kiszolgálhatják ügyfeleiket a Rotterdam–Genova korridorvonalon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!